Potrivit celor mai recente date, din ce în ce mai mulţi români preferă să apeleze la opinia specialiştilor atunci când trebuie să facă o alegere privind tâmplăria PVC pe care o vor utiliza în proiectele de construcţii sau de renovări. Procentul acelora care se decid asupra selecţiei produselor din această categorie singuri şi doar pe baza informaţiilor pe care deja le deţin este în scădere cu aproximativ 20% faţă de anul 2014, se arată într-un comunicat Barrier.
În topul surselor care influenţează decizia românilor cu privire la tâmplăria PVC potrivită nevoilor lor, se află constructorii – 21,9%, montatorii – 18,6%, în vreme ce locul al treilea este ocupat de arhitecţi – 6,9%.
Conform datelor studiului realizat de D&D Research pentru Electric Plus, compania deţinătoare a brandului Barrier – lider naţional în producţia de tâmplărie termoizolantă din PVC, 73,6% dintre români şi-au montat tâmplărie PVC în locuinţe, în timp ce 26,4% urmeazăsă întreprindă un astfel de proiect în anul în curs.
Procentul celor care aleg marca de tâmplărie în etapa de cumpărare a materialelor este de 33,2%, aproape dublu faţă de acum doi ani. Procesul general de achiziţie a materialelor este din ce mai complex şi include alegerea punctelor de vânzare, căutarea informaţiilor suplimentare, precum şi interacţiunea cu retailerii.Pe de altă parte, marea parte a românilor continuă să îşi aleagă tâmplăria PVC în etapa de planificare a proiectelor, 41,1%.
În ceea ce priveşte delegarea responsabilităţilor şi atribuţiilor către persoanele specializate, se menţin constante două direcţii: 28,5% dintre români alocă lucrările în funcţie de etape, către firme şi persoane specializate, însă monitorizează munca acestora şi iau deciziile finale, în vreme ce 29,5% aleg chiar să se implice personal în realizarea sarcinilor mai uşoare dintr-un proiect.
Pentru a se informa cu privire la materialele de construcţii și la tâmplăria pe care o doresc în locuinţa proprie, consumatorii folosesc mai multe surse de informare, dintre care prietenii, familia sau colegii se află pe primul loc – 61,4%.O altă sursă, extrem de importantă, o reprezintă site-urile producătorilor: 40,4%, în vreme ce blogurile şi reţelele de socializare au dobândit o pondere în creştere, respectiv de 35,9%. Următoarele poziţii în topul surselor de informare sunt deţinute de specialişti, constructori şi arhitecţi.
În prezent, complexul industrial al Electric Plus asigură toată gama de produse pentru tâmplărie PVC, de la producţia de ferestre și uși, la sticlă termoizolantă, foliere profile, curbare profile, precum și uși secţionale rezidenţiale și industriale și rulouri. Compania deţine cele mai moderne linii de fabricaţie din industria de profil.
Studiul afostrealizat în luna aprilie 2016, pe un eșantion reprezentativ de 980 de persoane cu vârste cuprinse între 25 şi 65 de ani, cu o marjă de eroare de 3,3%.