S-a deschis mall-ul Veranda de la Obor

Cu o zonă de amfiteatru în care cobori spre mall, strada lărgită şi 1.200 de locuri de parcare, locul de lângă piaţa Obor arată acum cu totul altfel.

“A fost foarte urât aici în ultimii ani. Nici nu-ţi mai venea să vii prin spate spre piaţă. Acum e altceva”, vorbeau tocmai în faţa centrului comercial două vizitatoare.

Întrebat de revista Constructiv despre cum se schimbă infrastructura după deschiderea acestui mall, Andrei Pogonaru (foto mai jos), dezvoltatorul proiectului Veranda, a declarat: „Am investit pe acest segment 780.000 de euro în drumuri, trotuare, pe o parte s-a lărgit strada iar pe cealaltă parte urmează să se lărgească. Într-o zonă unde nu aveai unde parca maşina, acum am oferit 1.200 de locuri de parcare gratuite. Puţine mall-uri au o asemenea concentrare de locuri de parcare”.

andrei-pogonaru-veranda

Tot în Veranda este şi un patinoar de circa 700 mp care, dacă vremea permite, ar putea fi deschis chiar de azi.

Dezvoltatorul a investit 60 de milioane de euro în acest mall şi se aşteaptă la un aflux de 20.000 de vizitatori în medie, pe zi.

Centrul comercial are o suprafaţă de 30.000 de metri pătrați, incluzând aproximativ 100 de spații comerciale. Veranda aduce un concept unic în România, acela de mall de proximitate, și a fost proiectat de arhitecții englezi Chapman Taylor și Studio 10M, iar interiorul poartă semnătura Square One.
Principalele ancore sunt hipermarketul Carrefour pe o suprafață de aproximativ 10.000 de metri pătrați și H&M, cu un magazin de 2.200 de mp, dispus pe două etaje.

Tati, una dintre cele mai populare reţele de magazine din Franţa, se deschide și în România, în Veranda. În zona de fashion se regăsesc mărci recunoscute precum C&A, LC Waikiki, CCC, Deichman, Salamander, Jolidon și Adesgo. Acestora li se alătură și magazine precum Sephora, Gerovital, DM drogerie markt, Yves Rocher, Pepco, Optiblu, B&B, Kitchen Shop etc.

Zona de restaurante este situată la baza amfiteatrului, o realizare arhitectonică de referință. Oferta include branduri internaționale și locale precum KFC, Oro Toro, Mesopotamia, Salad Box, McDonald’s, Sushi Terra, Pizza Coloseum, Noodle Pack, K-Grill, Toan’s și cofetăria Sweet by MarVio. Starbucks a deschis prima cafenea din zonă, cu un design inspirat de prima locație deschisă la nivel mondial, în anul 1971, în Seattle.

Cei mici se vor putea bucura de multe spații de joacă, atât în interior, cât și în exterior,. Copiii vor regăsi în Veranda mărcile precum: Gymboland, Maxi Toys, Noriel, Diverta.

În centrul comercial mai găsim și o casă de schimb valutar, două bănci, saloane de înfrumuseţare, o curăţătorie ecologică, locații Digi, Orange, Arsis-Vodafone și Telekom, farmaciile Catena şi Sensiblu, Maxbet, Inmedio şi agenţii de voiaj.

Centrul comercial s-a putut dezvolta prin relocarea fabricii de mase plastice și produse chimice, Prodplast, de lângă piața Obor pe platforma industrială Faur. În cazul Prodplast merită amintite aici investițiile făcute în cercetare-dezvoltare pentru materia primă (filamentul) folosită de imprimantele 3D.

Investițiile în mallul Veranda sunt de circa 60 de milioane de euro, asigurate în proporție de 60% prin aportul la capital al acționarilor; aproximativ 28,5 milioane de euro reprezintă finanțarea bancară a Raiffeisen Bank SA și Raiffeisen Bank International AG. Proiectul nu ar fi fost posibil fără parteneriatul cu SIF Moldova, un investitor care a asigurat o complementaritate a expertizelor și un plus de transparență și garanție a rezultatului, în calitatea sa de fond de investiții alternativ listat la BVB.

În weekendul de deschidere, între 27 și 30 octombrie, în centrul comercial au loc evenimente Street Art, destinate vizitatorilor de toate vârstele. Aceștia pot participa la spectacolele oferite de magicianul Antonio, un moment cu baloane uriașe de săpun pregătit de Claudia Stroe, iar cei mici se vor putea distra alături de acrobaţii pe picioroange.