Cine remodelează mall-ul Sun Plaza?

Antreprenorul general Bog’Art a apelat la companii precum Movi Construct, Pop Engineering, VDB Dynasty şi Popp şi Asociaţii pentru procesul de remodelare a Sun Plaza, remodelare la care săptămâna viitoare se încheie a doua fază.

Peste 25 de magazine se deschid în centrul comercial al S IMMO AG, proprietarul centrului comercial, odată cu finalizarea acestei etape.

Deschiderea celor 25 de noi magazine va fi acompaniată de instalarea mai multor lucrări de artă contemporană realizate de către austriacul Peter Kogler, artist cu recunoaștere internațională.

Noua zonă reconfigurată din cadrul Sun Plaza însumează 5.500 de metri pătrați de spații comerciale, închiriate în totalitate.

Pe scurt despre firmele de construcţii

Movi Construct mai are în portofoliu lucrări pentru nume precum Maga Image, Titan Shopping Center, Penny Market, şi alţii. Asta dacă e să pomenim doar de centre comerciale. Compania este însă activă şi pe segmentele office, industrial, hotelier şi rezidenţial.

Pop Engineering participă printre altele la partea de sisteme de detecție și avertizare incendii şi instalaţii electrice curenţi tari. În portofoliul acestei companii mai figurează lucrări pentru hala de producție rulmenți Timken din West Park Ploieşti, pentru hala de producție fibră optică din Slatina a Prysmian, depozitul de cauciucuri Michelin din Florești, Prahova şi altele.

Pe partea de proiectare instalaţii este VDB Dynasty, companie care oferă diverse servicii de proiectare completă şi consultanţă în domeniul instalaţiilor pentru construcţii, cu o experienţă locală de peste 15 ani.

Compania Popp şi Asociaţii aproape că nu mai are nevoie de prezentare. Bog’Art a ales această companie pentru partea de proiectare structuri de rezistenţă.

Noile magazine sunt dispuse pe două niveluri ale centrului comercial și includ Lego și Forever 21, cu cele mai mari magazine deschise în România, buticul Men’s Cave (cu prima sa prezență într-un centru comercial) și mai multe brand-uri care vor deschide în premieră în Sun Plaza (LC Waikiki, Pepco, NYX, Pandora, MAC, Sabon, Melkior), cafenele (Gloria Jeans) și o varietate de spații de servicii, precum frizeria pentru copii Dolphy sau o reprezentanță RCS & RDS.

”Prin investiția în acest proces de remodelare vom duce experiența de shopping din cadrul Sun Plaza la următorul nivel și îl vom transforma într-un centru comercial atractiv pentru toți locuitorii Bucureștiului”, a declarat Friederich Wachernig, membru al consiliului de administrație S IMMO AG.

Procesul de reconfigurare a Sun Plaza a fost împărțit în trei etape, pe o perioadă de 24 de luni, o abordare care a asigurat continuarea în bune condiții a activității chiriașilor și menținerea unui nivel ridicat de calitate a experienței de cumpărături.

Prima fază s-a tradus în spații noi de retail dar și remodelarea unor spații deja existente pentru chiriași ancoră precum Altex, Terranova, H&M, C&A, Bebe Tei, Autograf și O’Bag. De asemenea, a fost remodelat și extins și pasajul de acces către stația de metrou Piața Sudului.

Cât despre austriacul Peter Kogler, acesta este și unul dintre pionierii artei generate pe computer. Kogler a realizat o cascadă luminescentă cu o înălțime de 18 metri și cântărind peste o tonă și a realizat și o grafică artistică pentru tunelul de acces care face legătura cu stația de metrou.

”Tendințele arată că oamenii aleg locurile unde își petrec timpul în perfectă concordanță cu modul în care doresc să arate viața lor. Sun Plaza are cele mai bune ingrediente în acest sens”, a declarat Răzvan Iorgu, managing director CBRE România, compania care asigură administrarea Sun Plaza.

Consumatorii români preferă centrele comerciale de mari dimensiuni într-un procent covârșitor, potrivit studiilor CBRE: 70% aleg aceste destinații, cu mult peste media europeana care se situează la 47%. Mai mult, vizitatorii sunt atrași de activitățile disponibile de shopping și au o abordare pragmatică, căutând nu doar mărci ci dorind în același timp și soluții pentru activitățile lor zilnice. Totodată, 40% dintre aceștia consideră că opțiunile de divertisment reprezintă principalul factor de alegere a unui centru comercial.

Sun Plaza se bucură de rezultate foarte bune, fiind în al treilea an consecutiv în care înregistrează un grad de ocupare de 100%, în timp ce peste 90% din spațiul care va fi inaugurat în 2018 este deja pre-închiriat. Procesul de reconfigurare se transpune, în final, prin adăugarea a 11.000 de metri pătrați de spații noi de retail și de relaxare și remodelarea a aproximativ 9.000 mp de spații de retail existente, rezultând 40 de magazine și spații comune.

Reconfigurarea Sun Plaza este concepută de către arhitecții și inginerii din ATP Viena, una dintre cele mai importante companii de proiectare integrată, având la bază ultimele standarde de calitate. Contractantul local desemnat pentru lucrările de construcție este Bog’Art, cea mai mare companie autohtonă de construcții, iar coordonarea proiectului este asigurată de către Optim Project Management.

Sun Plaza

Deschis în februarie 2010 lângă Big Berceni, centrul comercial Sun Plaza are o suprafață construită de 208.000 mp. Centrul comercial este deținut de către S IMMO AG și administrat de către CBRE Romania.

Centrul comercial are patru etaje, două destinate exclusiv cumpărăturilor și cu o parcare subterană cu 2.000 de locuri care se întinde pe două niveluri.

S IMMO AG

Este prima companie de investiții imobiliare din Austria listată la bursă şi a fust înfiinţată în anul 1987. Compania investește în proprietăți comerciale și rezidențiale din Austria și Germania, precum și în țări din Europa Centrală și de Sud-Est. Acţionarii strategici majoritari ai S IMMO AG sunt Erste Group şi Vienna Insurance Group.