Începe primul târg imobiliar al anului

Pe 2 martie ia startul primul târg imobiliar al anului, Salonul Imobiliar București, unde participă cei mai importanți dezvoltatori imobiliari, precum și cele mai mari companii de consultanță și intermediere imobiliară, cu un total de peste 100 de proiecte imobiliare, precum și oferte de locuințe din piața veche și apartamente la închiriat.

Ce tip de locuințe preferă bucureștenii în 2018?

Specialiștii imobiliari care expun în cadrul SIB estimează că cea mai mare pondere a cererii va merge către garsoniere și studio-uri pentru achizițiile în scop investițional și apartamente de 3 camere pentru uz propriu. Dacă în anii trecuți clienții se uitau către un apartament de două camere ca prima achiziție pentru familie, în 2018 aceștia se uită la locuințe cu o încăpere în plus.

Ce zone atrag cele mai mari investiții?

Marii poli de dezvoltare comercială vor atrage în continuare și dezvoltări rezidențiale. Primul astfel de caz a fost cel din jurul Barbu Văcărescu – Aviației – Parcul Herăstrău. Urmează acum zonele Grozăvești – Politehnica și Timpuri Noi, unde se construiesc atât parcuri de afaceri cât și noi ansambluri rezidențiale, iar pe viitor sunt de urmărit Theodor Pallady unde Ikea construiește al doilea magazin, precum și arealul dintre Romexpo și Otopeni, pe fondul construirii liniei de metrou care va conecta Bucureștiul de aeroport, precum și a numeroaseor dezvoltări de proiecte office din zonă.

Una din cele mai dinamice zone în livrarea de noi apartamente rămâne cea de sud, în proximitatea Bvd. Metalurgiei și stației de metrou Dimtrie Leonida, care absoarbe mii de locuințe anual.

Tendințe principale de locuire

În contextul aglomerării urbane și a unui trafic din ce în ce mai îngreunat, clienții preferă să renunțe la spațiu în detrimentul unei zone bune. Se caută apartamente compacte, inteligent compartimentate, în zone bine deservite de mijloace de transport în comun, în special metrou, cu facilității medicale, educaționale și de petrecere a timpului liber în imediata apropiere.
Pe fondul lipsei terenurilor care să permită dezvoltări de ansambluri rezidențiale cu sute de apartamente, zonele ultra-centrale și centrale atrag proiecte boutique. Dezvoltatorii mizează pe proiecte mici, cu arhitectură deosebită, accent pe design și status-quo. Aceste unități sunt achiziționate de cei care își doresc o afirmare a statutului social, dar și de investitori, care le închiriează mai apoi, fie pe termen lung, fie pe platforme tip ”airbnb” sau ”booking”.

Ajuns la a patra ediție, Salonul Imobiliar București a devenit cel mai mare târg de profil. Face parte din portofoliul K Group, un consorțiu de companii active în domeniul organizării de evenimente, cu o cifră de afaceri anuală cumulată pe grup de 2,5 milioane EUR. Povestea K Group începe în urmă cu 18 ani, când a pus bazele Bon Mariage, prima agenție full service de organizare de nunți. În 2007 a început să organizeze târgul de nunți, Mariage Fest, care are în prezent trei ediții pe an, cu o medie de 7.500 de vizitatori per ediție, iar din 2012 organizează anual Salonul Auto Moto, un eveniment maraton cu un trafic de 50.000 de persoane. Cu Salonul Imobiliar, K Group închide un cerc al evenimentelor pe care le organizează pentru cele mai importante momente din viața unei famili: nunta, achiziționarea unui autoturism și a locuinței.