Reconfigurarea Sun Plaza a fost concepută de ATP (Viena), contractorul local a fost Bog’Art, iar coordonarea proiectului a fost asigurată de către Optim Project Management. Printre companiile care au mai participat la reconfigurare amintim Movi Construct, Pop Engineering, VDB Dynasty şi Popp şi Asociaţii.
Investiția totală pentru reconfigurare s-a ridicat la 30 milioane de euro.
După doi ani de transformări, compania austriacă S Immo AG finalizează reconfigurarea centrului comercial Sun Plaza din București, iar toate spațiile astfel modernizate vor fi deschise publicului în data de 22 martie.
Începând din această lună, noi branduri se alătură proiectului: Intimissimi, Calzedonia, La Femme, Travel Brands, Various Brands, Sizeer, Sofiaman, Credit Europe Bank, Meli Melo Deco și două restaurante noi: Toan’s și Marty. Cu peste 20.000 mp supuși lucrărilor de renovare, dintre care 11.000 mp sunt cuprinși într-o aripă nou construită, remodelarea Sun Plaza este cel mai amplu proiect de acest gen derulat până acum pe piața de retail din București.
În 2016, la șase ani de la inagurare, centrul comercial Sun Plaza din sudul Bucureștiului a acceptat o nouă provocare: un proces de reconfigurare menit să îmbunătățească considerabil mixul de chiriași și numărul de magazine.
Lucrările au început în primul trimestru din 2016 și au fost încheiate, conform planului, în martie 2018.
Până în prezent, acesta este cel mai amplu proces de reconfigurare a unui mall din București. Peste 20.000 mp au fost supuși modernizării în total, după cum urmează: 11.000 mp cuprinși într-o aripă comercială nou construită, ce va avea peste 40 noi magazine, plus alți 9.000 mp cuprinși în spații existente și care au fost transformate ca parte din proiect. Numărul total de spații de retail din Sun Plaza depășește astfel pragul de 170 unități. (Mai multe detalii în infograficul de mai sus).
“Suntem încântați să anunțăm că am încheiat renovarea centrului comercial Sun Plaza”, a declarat Friedrich Wachernig (foto sus), membru în consiliul de administrare a S Immo AG.
Noi chiriași
S Immo AG și-a atins obiectivul initial de a încheia remodelarea Sun Plaza cu ”noul” centru comercial ocupat în proporție de 100%.
– Faza 0 – perioadă de pregătire (lucrările nu au fost vizibile, neavând impact asupra operațiunilor din cadrul mall-ului).
– Faza 1 (T2 2016 – T1 2017) – Lucrările au vizat extinderea pasajului subteran ce leagă mall-ul de stația de metrou Piața Sudului, precum și reconfigurarea unei suprafețe totale de 7.800 mp dispuși pe trei niveluri. Noi căi de acces și noi spații de retail au fost create, incluzând și o nouă galerie comercială la nivelul -1. Patru noi branduri au deschis magazine în Sun Plaza – Altex, Terranova, O Bag și Autograf – iar unii chiriași ancoră, cum ar fi Bebe Tei, H&M și C&A, și-au relocat și modernizat spațiile.
– Faza 2 (T1 2017 – T3 2017) – O suprafață totală de 5.500 mp și peste 25 noi magazine au fost adăugate schemei. Noile magazine sunt dispuse pe două niveluri și includ Lego și Forever 21, cu cele mai mari magazine deschise în România, buticul Men’s Cave (cu prima sa prezență într-un centru comercial) și mai multe brand-uri care vor deschide în premieră în Sun Plaza (LC Waikiki, Pepco, NYX, Pandora, MAC, Sabon, Melkior), cafenele (Gloria Jeans) și o varietate de spații de servicii, precum frizeria pentru copii Dolphy sau o reprezentanță RCS & RDS.
– Faza 3 (T3, 2017 – T1, 2018) – Odată cu finalizarea lucrărilor, noi brand-uri se alătură Sun Plaza: Intimissimi, Calzedonia, La Femme, Travel Brands, Various Brands, Sizeer, Sofiaman, Meli Melo Deco și Credit Europe Bank, plus două noi restaurante: Toan’s și Marty. Unii chiriași existenți au decis să își relocheze sau să își modernizeze spațiile – Donuterie, Yves Rocher, Mango, Jolidon.
“Aproape jumătate din suprafața de retail a mall-ului a fost supusă unor modificări complexe, în timp ce adăugarea noii clădiri a dus la creșterea eficienței întregului proiect – care a continuat să opereze fără întrerupere pe toată durata lucrărilor”, a declarat arhitectul Heinz Lindner, ATP associate partner în Viena.
Dincolo de reconfigurarea efectivă și de crearea a noi spații de retail și de divertisment, S Immo AG a integrat și arta în acest proiect, prin colaborarea cu Peter Kogler, artist austriac cu recunoaștere internațională și unul dintre pionierii artei generate pe computer.
O instalație grafică dispusă pe o suprafață de 700 mp redefinește tunelul subteran ce conectează mall-ul la stația de metrou Piața Sudului.
O cascadă luminescentă suspendată, cu o înălțime de 18 metri și o greutate de peste o tonă, reprezintă un reper vizual și un veritabil punct de atracție pentru vizitatorii mall-ului, fiind vizibilă pe două niveluri din mall.
Despre Sun Plaza
Inaugurat în luna februarie a anului 2010, Sun Plaza este centrul comercial dominant din zona de sud a Bucureștiului, cu o suprafață construită totală de 208.000 m.p., fiind administrat de CBRE România și deținut de S Immo AG.
Sun Plaza numără în momentul de față 140 magazine, inclusiv spații de relaxare, cum ar fi cafenele, cinematograf, pistă de bowling, centre destinate copiilor, precum și un food court cu o capacitate de 1,200 locuri. Principalii chiriași-ancoră sunt Cora, Leroy Merlin, Cinema City, C&A, Forever 21, H&M, Lego, Zara, Altex, Bebetei și Flanco.
Centrul comercial este poziționat în inima Pieței Sudului, una dintre cele mai populate zone din București. Un avantaj major al locației îl reprezintă pasajul subteran care asigură accesul direct al vizitatorilor din stația de metrou în centru comercial.
Sun Plaza este totodată ușor accesibil prin intermediul altor mijloace de transport, fiind deservit de 20 de linii de autobuz și tramvai care asigură legătura cu majoritatea zonelor din oraș. Localizarea strategică, la 10 minute de centru și în conexiune directă cu centrul și nordul Capitalei, permit proiectului să deservească un număr vast de cumpărători, cu un record stabilit la 14 milioane de vizitatori pe an.
Despre S Immo AG
S Immo AG, prima companie de investiţii imobiliare din Austria care s-a listat pe bursă, a fost înfiinţată în anul 1987. Compania investește în proprietăți comerciale și rezidențiale din Austria și Germania, precum și în țări din Europa Centrală și de Est.