Knauf Insulation a ajuns la afaceri de 13 milioane de euro după 10 ani de piața românească

Knauf Insulation, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața materialelor izolante, estimează, la aniversarea de 10 ani pe piața locală, o cifră de afaceri de peste 13 milioane de euro. Printre principalii piloni de dezvoltare ai segmentului de izolații cu vată minerală se regăsesc evoluția numărului de autorizații de construcții, semnalele pozitive ale economiei, coroborate cu creșterea gradului de conștientizare a populației privind eficiența izolării clădirilor și legislația în vigoare referitoare la protecția la foc.

Într-un domeniu dinamic precum cel al izolațiilor, Knauf Insulation a mizat încă de la debutul în România pe dezvoltarea și îmbunătățirea permanentă a portofoliului de produse și soluții destinate termoizolării, precum și pe educarea constantă a pieței în care activează. Datorită strategiei de dezvoltare a companiei, alături de factorii ce au favorizat industria în ultimul deceniu, aplicațiile brandului se regăsesc în proiecte de top din România, Knauf Insulation devenind, astfel, unul dintre principalii furnizori de soluții pe segmentul său.

Totodată, la împlinirea unui deceniu de activitate pe plan local, reprezentanții companiei estimează atingerea unei cifre de afaceri de peste 13 milioane de euro până la finele anului, în creștere cu aproximativ 5% față de anul anterior. În principal, evoluția se bazează pe tendința pozitivă generată de piața construcțiilor din ultimul an, în special pe proiectele de birouri,  rezidențial si industrial.

„În acord cu dezvoltarea și maturizarea pieței de izolații, respectiv a segmentului de vată minerală, estimăm o evoluție pozitivă a afacerilor Knauf Insulation pe termen mediu și lung. De altfel, poziționarea noastră atât pe plan global, cât și local, ne permite să oferim clienților cele mai bune soluții de termoizolare și să fim, în același timp, un furnizor de servicii și un partener strategic pentru rețeaua de distribuție și pentru principalii jucători de pe piața DYI”, a declarat Adrian Garofeanu, Director Comercial Knauf Insulation.

Ca structură, portofoliul Knauf Insulation cuprinde peste 30% vată minerală de sticlă, utilizată pentru acoperișuri înclinate, pereți de compartimentare, fațade ventilate, restul fiind reprezentat de vată minerală bazaltică, pentru fațade de contact, acoperișuri plate (industrial, centre logistice), fațade ventilate (office) și accesorii Homeseal LDS, Heraklith, acoperișuri verzi, izolații tehnice și produse destinate termoizolării plafoanelor de garaje, a subsolurilor sau spațiilor tehnice.

La nivel local, produsele și soluțiile Knauf Insulation au fost integrate în proiecte de referință precum: Timpuri Noi Sqaure, Oregon Park, Sediu „verde” de birouri și concept store LIDL,  VOX Timișoara, ONE Tower, Skanska Toweretc.

Piața de vată minerală,  perspective optimiste

În urmă cu 10 ani, consumul de vată minerală se situa la un volum de 71.000 tone și o valoare de circa 81 milioane de euro. În 2010, piața ajunsese sa atingăcei mai scăzuți indicatori comerciali din intervalul menționat, până la 50.000 de tone în volum și 38 de milioane de euro în valoare. După acest an, piața de vată minerală a crescut treptat, atingând în 2016 volume de 92.000 de tone, la o valoare de circa 58 milioane de euro.

 

 

Scenariul de prognoză al InterBiz* arată că piața vatei minerale va înregistra o scădere ușoară în 2019, însă perspectivele pe termen mediu sunt optimiste. Astfel, conform estimărilor pentru următorii patru ani, acest segment  va înregistra creșteri de 4% pean atât în volum, cât și în valoare. Previziunile pozitive în acest sens se datorează, în principal, unor factori precum construcția de magazine mari (hypermarketuri, magazine DIY, centre comerciale), clădiri pentru birouri și instituționale, construcții de locuințe noi, înlocuiri individuale, programul de reabilitare termică, îmbunătățirea legislației privind protecția la foc a clădirilor, precum și puterea de cumpărare a populației. Așadar, pe fondul menținerii acestor tendințe, alături de strategia de dezvoltare a brandului, Knauf Insulation prezintă perspective optimiste raportat la evoluția cifrei de afaceri pe termen mediu și lung.