Producătorul de acoperișuri Bilka a atins, la începutul acestei luni, pragul de 100 milioane de euro, în creștere cu peste 30% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru finalul anului, compania și-a propus menținerea creșterii afacerilor, de 30%, fapt ce se va datora, în special, extinderii și investițiilor, care au ajuns la un total de 40 de milioane de euro în ultimii 11 ani.
”Pragul de 100 milioane de euro a cifrei de afaceri este unul important în evoluția companiei. Rezultatul obţinut a venit din creșterea semnificativă pe toate liniile de business, divizia de rezidențial, divizia industrial, vânzări la nivel național sau exporturi. Investițiile au reprezentat și anul acesta principalul motor de creștere. Procesul continu de investiții în dezvoltarea și îmbunătățirea gamei de servicii și produse, de creștere a capacității de producție, de creștere a echipei, de identificare de noi piețe sau divizii de business, sunt elementele care caracterizează activitatea zilnică a companiei, ceea ce se reflectă și în rezultatele financiare”, a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.
Investițiile rămân focusul principal
Compania își continuă strategia de creștere prin investiții continue pe toate palierele de business. În prezent are în desfășurare un plan de investiții pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrial. Acesta se ridică la 20 milioane de euro și are termen de finalizare 2020.
”Strategia noastră încă din primii ani de activitate a fost să căutăm constant noi oportunități de dezvoltare și investiții și acolo unde nu le găsim, să le creăm singuri. Astfel, pe lângă evoluția afacerilor de anul acesta care este conformă cu strategia noastră de business, mai importantă rămâne perspectiva pe care o avem pentru următorii ani, în actualul context de dezvoltare și investiții. În prezent, ne concentrăm pe proiectul de investiții de 20 milioane de euro cu perioadă de desfășurare 2017 – 2020. În acest sens, anul acesta am demarat procesul de achiziție de utilaje pentru producția sectorului industrial, pentru echiparea platformei achiziționate anul trecut, cu utilajele necesare pentru producția de table cutate cu profil înalt, panouri termoizolante, profile pentru construcții și structuri. Urmărim să acoperim tot spectrul pentru segmentul industrial, astfel încât să putem oferi clienților noștri hale industriale la cheie ”, a precizat Țepeș.
Exporturi în creștere cu 50%
După ce în ultimii ani și-a menținut poziția de lider pe piața de acoperișuri, la nivel național, compania a accesat și piețele vecine. În primele 9 luni ale anului, Bilka a exportat sisteme complete pentru acoperișuri în valoare de 10 milioane de euro, în creștere cu 50% față de aceeași perioadă a anului trecut.
”Conform vânzărilor din primele 9 luni ale anului, când am înregistrat un plus de 50% la export, estimăm că vom menține această creștere și pentru sfârșitul anului. Identificăm un potențial mare pe piețele externe. Sunt piețe precum Bulgaria sau Ungaria, în care putem ajunge lider de piață în următorii 5 ani. Acesta fiind și unul din obiectivele noastre pe termen lung. Asta se datorează și faptului că tot mai multe țări vecine se uită către produsele din România, dar și faptului că în prezent deținem cea mai mare fabrică de sisteme pentru acoperiș din Estul Europei ”, a declarat Horațiu Țepeș.