Business-ul SUKI în două coordonate: cel mai mare„trade laminator” de pe piaţa sud-est europeană şi un producător de ferestre dedicat clienţilor cu exigenţe sporite legate de calitate

Fabrica de ferestre SUKI – un nume de referinţă pe piaţa din România

Dotarea tehnologică a fabricii de tâmplărie termoizolantă include doua linii complete, incluzând utilaje automate de debitare, centre de prelucrare, de sudare la patru capete/debavurare de tip CNC furnizate de companiile germane Urban și Elumatec, întregul proces de producţie fiind controlat și gestionat prin intermediul unui software specializat de la Klaes. Operaţiunile sunt realizate de o echipă formată din 50 de tehnicieni și specialiști angrenaţi direct în operaţiunile de producţie, competenţa și gradul înalt de pregătire profesională a acestora fiind probat de complexitatea modelelor executate. Relocarea fabricii de ferestre într-o nouă hală de producţie, cu o dimensiune sporită, ca și achiziţia centrului de debitare/prelucare Elumatec SBZ 610 au creat premisele creșterii capacităţii de producţie și au permis lansarea noii secţii specializate în fabricaţia ansamblurilor de uși culisante cu ridicare SUKI HST. Un aspect vital și mai puţin uzual în arealul industrial autohton este cel legat de controlul permanent al calităţii, acest element având o contribuţie esenţială în conturarea unei imagini impecabile în faţa beneficiarilor pentru o companie care a crescut prin forţele proprii și s-a dezvoltat într-un mediu concurenţial atipic, așa cum este cel din România. Calitatea produselor este cel mai bine atestată de faptul că firme concurente – producători de ferestre – preferă să achiziţioneze de la SUKI produse din gama de top (sisteme realizate cu profile Geneo și Synego, ferestre pivotante, uși culisante cu ridicare, ferestre placate cu aluminiu), ceea ce implicit spune multe despre percepţia pieţei faţă de produsele promovate sub această marcă. Rezultatele financiare confirmă corectitudinea strategiei de afaceri. Din punct de vedere financiar, încasările pe segmentul fabricaţiei de tâmplărie termoizolantă s-au menţinut pe un trend ascendent, fiind în creștere cu 25% în fiecare an, în special datorită exportului, care a atins o cotă de 50% din vânzări. În principal, oferta Suki se adresează unor pieţe dezvoltate din Uniunea Europe- ană, cum ar fi, de exemplu, Italia, Germania, Austria și Belgia, însă nu este neglijată nici cererea venită de pe alte continente, până în prezent fiind livrate mărfuri inclusiv în destinaţii„exotice”, cum ar fi Canada sau Japonia.

Uşi culisante cu ridicare HST

Ansamblurile culisante cu ridicare sunt produse în secţia specializată a fabricii de ferestre SUKI. Acestea sunt realizate cu profile Rehau Geneo HST și integrează elemente speciale de feronerie furnizate de producătorii germani G-U si Siegenia. Sistemul permite configurarea unor canate de mari dimensiuni, cu o lăţime de până la 2 500 mm şi o înălţime de 2 600 mm. În varianta cu două canate mobile și alte două laterale fixe (schema C) se pot obţine suprafeţe vitrate de 10 m x 2,6 m, cu un gol de trecere de până la 5 m x 2,6 m. Variantele de uşi HST cu supralumină permit o extindere a regimului de înălţime până la trei metri, performanţă egalată doar de sistemele HST din aluminiu. De asemenea, sunt disponibile variante compozite, în care profilele din PVC sunt placate la exterior cu sisteme din aluminiu vopsite în câmp electrostatic. Pentru clienţii producători de ferestre, principalul avantaj rezidă în diminuarea unor eforturi suplimentare în plan tehnologic şi logistic, fiind reduse la maximum costurile de stocare şi dispărând pierderile legate de optimizarea şi debitarea materialelor. Totodată, aceştia beneficiază de o gamă mult mai extinsă de finisaje și accesorii într-un timp foarte scurt, faţă de cazul achiziţiei materialelor direct de la furnizori. Produsele Suki HST sunt livrate către clienţi din 15 state de pe mapamond, printre care Germania, Italia, Canada şi Japonia. Cea mai mare parte a beneficiarilor sunt însă producători locali de tâmplărie, printre care se află mulţi competitori importanţi ai pieţei de profil, care au decis să externalizeze producţia acestor modele, din considerente de optimizare a preţurilor, stocurilor, termenelor şi a capacităţilor de fabricaţie. Pentru a veni în întâmpinarea clienţilor şi a optimiza relaţiile cu aceştia, compania Fereastra Suki a dezvoltat un sistem online de configurare şi calcul automat al preţului pentru ansam- blurile de uşi culisante cu ridicare.

Cea mai mare capacitate de înfoliere profile din România

Activitatea de înfoliere se defășoară prin intermediul a șapte linii marca WPR – Italia. Operaţiunile se efectuează în sistem PUR – Hotmelt, iar adezivii folosiţi sunt marca Taka, specializaţi pe fiecare tip de material în parte. Toţi parametrii de producţie sunt reglaţi în mod automat, atât folia decor furnizată de Renolit şi Hornschuch și disponibilă în peste 250 de nuanţe diferite, cât și cea de protecţie fiind debitate„in house”. În acest moment compania are permanent în stoc peste 70 de tipuri diferite de folie decor pentru uzul general al clienţilor plus încă circa 10 – 15 alte tipuri de folie dedicate anumitor clienţi având cerinţe specifice și comandând cantităţi semnificative.

Cerinţele clienţilor sunt extrem de diverse, ceea ce se traduce în serii de comandă extrem de diferite, de la nivelul minim de 3 m.l. până la serii ce depășesc câteva zeci de mii m.l. Acest aspect a dus, în timp, la o“specializare” a liniilor de producţie și a echipelor care le deservesc, fiecare tip de activitate necesitând abilităţi diferite ale operato- rilor. În acest moment fabrica de înfoliere SUKI cașerează profile din materiale diverse – PVC, aluminiu, lemn, MDF, fibră de sticlă – cu folii din PVC, hârtie, furnir și piele ecologică, răspunzând, astfel, celor mai diverse cerinţe. Rezultatele diviziei de înfoliere obţinute în ultimii ani se situează pe un trend crescător, compania reușind în 2018 să proceseze peste 6,9 milioane m.l. de profile, pentru aceste operaţiuni folosind circa 490.000 mp de folie decor.

Produse înfoliate conexe ferestrelor, pentru pieţele externe

Cerinţele beneficiarilor – în special ale celor care se adresează pieţelor externe – au dus la dezvoltarea pe platforma oferită de fabrica de înfoliere a unei noi direcţii de business, și anume webshop-ul pentru produse conexe ferestrelor. Este vorba despre un magazin online, care comercializează platbande, corniere, șprosuri aplicate, lambriuri termoizolate și diverse alte profile din PVC, în varianta înfoliată sau albă, precum și profile de plase de protecţie împotriva ţânţarilor, la rândul lor înfoliate. Stocurile importante – peste 50.000 m.l. de diverse profile aflate permanent în stoc, diversitatea dimensională și coloristică, precum și viteza de reacţie (peste 87% din solicitările clienţilor sunt onorate a doua zi de la comandă) au dus la consolidarea acestui segment de business. Chiar și produsele care nu se află în stoc se livrează la termene rezonabile, de circa 7 – 10 zile de la lansarea comenzii.