Nici nu s-a uscat bine vopseaua pe noul depozit modern ridicat de Mtd Simplu Construct pentru FAN Courier lângă Bucureşti că Adrian Mihai, unul dintre cei 3 proprietari ai companiei de curierat, a anunţat că pregăteşte altul nou, la Cluj.
„Următoarea noastră investiție majoră va fi în Cluj, am cumpărat un teren acolo, am început demersurile pentru obținerea autorizațiilor de construcție – chiar sunt curios să văd cât durează acolo obținerea autorizațiilor. Investiția va fi între 5 și 6 milioane de euro, avem finanţare, acolo vor lucra între 250 și 300 de oameni, vom construi aproximativ 6.000 mp supafață depozit plus încă 2.500 de mp birouri și spații tehnice”, a declarat Adrian Mihai (foto mai sus), unul dintre cei trei fondatori ai companiei.
Clujul e un oraş foarte important pentru curierat, având în vedere şi faptul că pe acolo trec expediţiile din partea de est şi nord-est a ţării, când vin în Ardeal.
Al 2-lea depozit de lângă Bucureşti
Mtd Simplu Construct a început construcţia noului HUB FAN Courier din Ştefăneşti în luna august 2017. Acest al doilea depozit, care e lângă primul, a fost construit la o capacitate de lucru care să pre-întâmpine creşterea cererii din următorii 5 ani.
“Construcţia primului depozit, construit în anul 2008, a durat cu PUZ şi autorizaţii circa 4 luni. Pentru cel de-al doilea, construcţia, cu PUZ şi autorizaţii a durat 19 luni. S-a birocratizat foarte mult acest domeniu al construcţiilor, a declarat Adrian Mihai.
FAN Courier a investit 26 milioane de euro într-un nou centru de sortare și a obținut economii de timp, mașinile pleacă mai repede pe traseu. Din păcate, destul de frecvent, tot acest efort este diminuat de infrastructură, de capacitatea acesteia de a prelua fluxul de autovehicule. Degeaba pleacă mașina Fan Courier mai repede dacă ea se deplasează încet pe valea Oltului sau rămâne blocată pe acolo.
Detalii construcţie
Al doilea depozit din Ştefăneşti al FAN Courier a presupus cumpărarea unui teren de 6 ha. Pentru ridicarea construcţiei au lucrat lunar circa 110 persoane.
S-au folosit 20.000 mc de beton şi 850 de tone de metal.
În HUB-ul ințial, banda de sortare avea 66 de tobogane care deserveau 3 orașe. La fiecare tobogan, în HUB-ul vechi era un om care manevra coletele.
La HUB-ul nou există 312 tobogane deservite de 156 de oameni. Dacă la vechiul HUB 100.000 de colete erau sortate în 9 ore, la noul HUB același număr de colete este sortat în 4-5 ore adică în jumătate din timp.
”Cu noua bandă de sortare ne-am dorit în primul rând să câștigăm timp. și am reușit să câștigăm cam 1,5 ore spre 2 ore. Ce înseamnă în fapt acest timp câștigat? Dacă în Timișoara avem 90 de curieri și mașina ajunge cu o oră mai devreme înseamnă 90 de ore muncă. Acest timp e echivalent cu a avea încă 11 oameni angajați. Aceasta înseamnă eficiența benzii de sortare. Am investit aprox. 26 de milioane de euro pentru a câștiga o oră în plus la timpii de livrare” , a declarat directorul citat.