Se construieşte un nou pod peste Dâmbovița

Noua construcție va înlocui funcțiunile podului existent de pe DN 73 care este un pod din zidărie din moloane de piatră a cărui construcție s-a finalizat în anul 1886 și a fost declarat monument istoric.
Câştigătorul licitației CNAIR a fost desemnat SC Maristar COM SRL, cu preţul de 33,8 milioane lei fără TVA.

Durata contractului va fi de 5 luni perioada de proiectare și 10 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi 5 ani.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după îndeplinirea formalităților legale privind elaborarea și avizarea contractului.

Date tehnice:
• Podul nou dimensionat la EuroCod va avea o lungime totală de 170 m și va fi de tip arc metalic, cu calea sus.
• Rampele de acces din pamânt armat cu o înălțime de maxim 10 m și o lungime de 593 m.
• Subtraversare a rampei Pitești printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 m și lățimea de 5 m, pentru accesul la proprietăți pe un drum local.
• Amenajarea a două intersecții la DN73 pentru accesul spre centrul localității Podul Dâmboviței.

În soluția promovată, podul nou are o lungime totală de 170,00m și traversează râul Dâmbovița, în aval de podul istoric, printr-o deschidere de 100,00m, încadrată de două deschideri marginale de câte 35,00m fiecare. Lungimea totală a proiectului va fi de 760.00m (pod peste râul Dâmbovița și rampele de acces), prin această investiție realizându-se o variantă de ocolire a centrului localității Podul Dâmboviței.

De asemenea, lucrările executate vor conduce la eliminarea restricțiilor de tonaj și de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizându-se legătura dinte Pitești și Brașov pentru traficul greu.