Modernizarea stadionului din Sibiu va fi gata cel târziu în vara acestui an, iar primul meci oficial care se va disputa pe ”Municipal” va fi cel mai probabil în noiembrie, a anunțat pentru Ora de Sibiu, primarul Astrid Fodor.
După finalizarea lucrărilor va urma recepția finală și apoi timp de trei luni procedura de omologare a stadionului de către reprezentanții UEFA.
”Doar după finalizarea tuturor procedurilor de omologare vom aștepta echipa națională la Sibiu. În acest sens, în toamna anului 2021, am început discuțiile cu președintele Federației Române de Fotbal, dl Răzvan Burleanu și cu secretarul general adjunct al acesteia, dl Gabriel Bodescu. Primul meci va fi unul amical, pentru că am înțeles că așa se practică, ca test al terenului, după care, cu siguranță, cu sprijinul FRF și în funcție de calendarul UEFA, vom găzdui și meciuri oficiale”, a declarat pentru Ora de Sibiu, primarul Astrid Fodor.
Stadionul Sibiului va avea o capacitate de 12.400 de locuri, iar costurile de modernizare ale ”Municipalului” au fost estimate inițial la aproximativ 130 milioane lei. Acum, după mai multe modificări, costurile au crescut până la aproape 174 milioane lei, adică mai mult cu aproape 9 milioane de euro.
Suma în plus are patru mari argumente, conform publicației amintite:
1– Reconstruirea aproape în totalitate a tribunei oficiale, asta după ce fusese modernizată cu 2 milioane de euro.
2– Regulile UEFA pentru ca stadionul să poată fi încadrat în categoria IV. Pentru asta a fost nevoie de
• Separarea fluxurilor de circulaţie pentru media şi jucători
• Asigurarea unei zone mixte pentru organizarea interviurilor
• Reconfigurarea zonei sălii pentru organizarea con ferinţ or de presă
• Asigurarea unei zone suplimentare pentru tribuna presei şi comentatori
• Reorganizarea acceselor autocarelor (resistematizarea str. O Goga în faţa Stadionului)
3– Modificări de soluții tehnice conform solicitărilor ISU, Apele Române și a deţinătorilor de utilităţi
publice. Mai exact, este nevoie de stații de pompare, instalații de tip drencer (perdea de apă), sistem de detectare și avertizare la incendiu, precum şi instalaţii automate de stingere incendiu la parterul Peluzei N (parcare). Este nevoie și de relocarea rețelei de medie tensiune și devierea traseului de iluminat stradal de pe Nicolae Olahus, dar și a rețelei de apă și canalizare din jurul stadionului.
4– Optimizări aduse proiectului cu impact general asupra functionalității întregului obiectiv- Vor fi amenajate 54 de locuri de parcare în plus în zona peluzei nord, numărul acestora va crește de la 146 la 200. Circulaţiile auto au fost separate total de cele pietonale, de acces în stadion. Accesul pentru autovehicule în parcarea Peluzei Nord se face din strada Nicolaus Olahus. Accesul spectatorilor la locurile din Peluza Nord se face direct la etajul 1, unde sunt şi intrările prevăzute cu turnicheţi.