TeraPlast adoptă accelerat și pe scară largă soluții de digitalizare, iar, în acord cu strategia la nivel de Grup, estimează că, în termen de un an, 80% dintre procesele operațiunilor logistice să fie derulate prin intermediul unor softuri care cresc eficiența și reduc timpii necesari de livrare. Ritmul de dezvoltare a afacerilor TeraPlast accentuează nevoia de automatizare a proceselor logistice, în condițiile în care, în vârfuri de sezon, în TeraPlast, se procesează și se livrează un număr foarte mare de comenzi zilnic.
„Adoptarea soluțiilor de digitalizare este parte din obiectivul nostru de eficientizare a timpilor și eliminare a probabilității greșelilor în contextul unui volum ridicat de muncă. Dimensiunea Grupului TeraPlast este în creștere constantă, suntem cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est, iar nevoile logistice trebuie adaptate la noile realități. Soluțiile implementate au ținut cont de dinamica, diversitatea și complexitatea proceselor comerciale, sunt personalizate industriei în care activăm. Mai specific, cu această soluție, volumul de muncă se procesează mult mai rapid, viteza de obținere a rezultatelor și șansele de eroare scad foarte mult, iar echipa dedicată acestor operațiuni rămâne aceeași. Avem 7 depozite proprii și o rețea de peste 350 de distribuitori, iar împreună cu forța de vânzări proprie servim prompt și eficient cei peste 2.000 de clienți ai TeraPlast. Vom continua să extindem soluțiile digitale necesare pentru a fi pregătiți și competitivi, deoarece acum facem tranziția către noua eră, cea a industriei 4.0” a afirmat Ovidiu Gurău, directorul comercial al TeraPlast.
Digitizarea și automatizarea proceselor permit accelerarea operațiunilor, creșterea rezilienței lanțului de aprovizionare la stres și reducerea până la eliminare a erorii umane. Accesul rapid la diverși parametri monitorizați permite o mai mare flexibilitate a operațiunilor interne cu beneficii care țin de:
- Productivitate
- Optimizarea forței de muncă
- Siguranță
- Utilizarea eficientă a spațiilor
- Management integrat al stocurilor
Pe lângă utilizarea celei mai recente versiuni SAP (S4HANA), pentru analiza bonității clienților este folosit un robot RPA de la UiPath, iar analiza performanțelor de vânzări se face prin intermediul Business Intelligence, dezvoltat pe platforma Qlik.
TeraPlast are în vedere pentru perioada următoare analiza și găsirea de soluții pentru dezvoltarea și implementarea softurilor de logistică, finalizarea platformei de comerț B2B, cât și continuarea dezvoltării aplicațiilor de WMS, astfel încât echipele din depozite să aibă posibilitatea de a face operațiunile necesare cât mai ușor și mai repede, fără greșeli.