Guvernul a dat undă verde în ședința de joi pentru următoarea fază de modernizare a liniei de cale ferată București – Aeroport Otopeni, conform declarațiilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Potrivit ministrului, suma de 1,5 miliarde de lei a fost alocată pentru extinderea lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată între București Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București. Această finanțare va permite modernizarea a 8,6 km de cale ferată și construirea a încă 6,9 km, fondurile provenind din surse variate, inclusiv din fonduri externe nerambursabile, bugetul de stat și fonduri proprii ale CFR SA.
În plus, firul II al căii ferate Mogoșoaia – Balotești, finalizat în 2020, va fi electrificat, iar infrastructura și suprastructura vor fi complet noi. Un racord de cale ferată electrificată va fi construit către noul terminal (Terminalul Est), dintre care aproximativ 4 km vor fi traversați printr-un pasaj subteran, conform precizărilor oficiale.
În ceea ce privește îmbunătățirea circulației trenurilor pe ruta Gara de Nord – Aeroport Otopeni, CFR Infrastructură prin sucursala București a încercat să contracteze lucrări pentru dublarea parțială a liniei Pajura – Mogoșoaia. Cu toate acestea, niciuna dintre licitațiile organizate nu a avut succes, cu o singură ofertă respinsă la prima licitație și lipsa completă de oferte la cea de-a doua licitație.
Scopul principal al acestor lucrări este de a mări capacitatea de circulație a trenurilor între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, prin dublarea parțială a liniei de cale ferată între Hm Pajura și Mogoșoaia. Acest obiectiv va fi atins prin introducerea unei noi diagonale CF și operaționalizarea sistemului de semnalizare, facilitând astfel un interval de circulație mai scurt între trenurile care deservesc aeroportul.
Principalele lucrări de semnalizare care se vor executa în cadrul acestui contract sunt
►lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF
►introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700
►montarea a 4 stâlpi de semnalizare (km 8+651, km 8+451, 9+084, km 10+636)
►montarea a 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale
►realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou-introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație)
►montarea de dulapuri pentru echipementele de semnalizare
►reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia.
Valoarea totală estimată a contractului: 6,46 milioane de lei fără TVA
Finanţare: fonduri de la Bugetul de Stat
Termen contractual: 7 luni (elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de semnalizare)