Contract pentru calea ferată spre Aeroportul Timișoara atribuit spaniolilor de la FCC Construcción

Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara (SRCF Timișoara) a atribuit recent contractul pentru construcția căii ferate ce va asigura legătura directă cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara către compania spaniolă FCC Construcción. Informația a fost inițial dezvăluită de Economedia și ulterior confirmată pentru Club Feroviar de surse din cadrul CNCF CFR SA.

Licitația pentru acest proiect de amploare a fost deschisă la sfârșitul lunii octombrie a anului trecut și a generat un interes considerabil, primind cinci oferte din partea unor societăți și asocieri din Austria, Spania și România. Printre ofertanți s-au numărat PORR Construct, Swietelsky Construct, și FCC Construcción SA, alături de două asocieri: Precon Transilvania SRL (lider), Homlok Románia Kft., și Drum Asfalt, respectiv BAWI Construction (fosta WIEBE România) (lider), Constructim SA.

Valoarea totală estimată a contractului este de 323.297.762,98 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 65 milioane de euro, iar finanțarea va proveni din fonduri europene nerambursabile. Proiectul vizează modernizarea liniei existente Timișoara Est-Radna pe o lungime de 5,2 km, construirea unei linii de cale ferată dublă și electrificată de 5 km care va lega Timișoara de aeroport, și realizarea unei noi stații CF cu două linii de garare în apropierea aeroportului.

Secția 213, pe care se circulă în prezent de la Timișoara Est la Remetea Mică, pe o distanță de 37 km din totalul de 67 km, va beneficia de modernizări semnificative. Proiectul include și construirea peroanelor la Halta Viile Giarmata, situată la 9 km de Timișoara Est, cu o lungime utilă de 200 m. Îmbunătățirile vor crește viteza maximă de circulație la 80 km/h pentru trenurile de marfă și 120 km/h pentru trenurile de călători.

Alte aspecte esențiale ale proiectului includ montarea sistemelor de sonorizare și avizare a călătorilor, teleafișaj pentru informare, supraveghere video, instalații de telecomunicații digitale și echipamente pentru aplicații informatice. De asemenea, vor fi instalate echipamente de radiocomunicații și cablu subteran de fibră optică pe traseul Timișoara Est-Giarmata-Terminal Aeroport Internațional Traian Vuia Timișoara.

Perioada estimată pentru finalizarea proiectului este de 30 de luni, incluzând opt luni pentru elaborarea proiectului tehnic și 22 de luni pentru execuția lucrărilor.