Progrese spectaculoase pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești: Tunelul Daniela prinde contur!

Autostrada Sibiu-Pitești, o investiție strategică în infrastructura rutieră din România, face pași importanți spre finalizare, conform declarațiilor recente ale secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. Într-un live transmis direct de pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni-Curtea de Argeș, oficialul a oferit detalii despre realizările și stadiul lucrărilor.

Sistem automat de cofrare și turnare pe Tunelul Daniela

Una dintre cele mai importante etape a fost mutarea sistemului automat de cofrare și turnare pe următorul segment al tunelului, după ce noaptea trecută s-a turnat betonul final al structurii de rezistență pentru primul segment de 12,5 metri. Forma finală a Tunelului Daniela, un element esențial al traseului, începe să devină vizibilă.

Progrese semnificative în forarea tunelurilor

Până în prezent, din totalul de 2.700 de metri ai ambelor tuneluri ale secțiunii, s-au realizat:

  • 1.080 metri forați la Tunelul Daniela (sensul Sibiu-Pitești);
  • 920 metri forați la Tunelul Alina (sensul Pitești-Sibiu).

Această etapă reprezintă un prag important în atingerea obiectivului, marcând peste 2.000 de metri de tunel forat.

Statistici impresionante la excavații și prefabricate

Progresul la lucrările de excavație și umpluturi continuă să fie impresionant:

  • Au fost excavați 1.290.000 mc dintr-un total de 1.700.000 mc;
  • Au fost realizate 325.000 mc din 540.000 mc de umpluturi.

În ceea ce privește producția de prefabricate, în baza organizată pe șantier, s-au realizat deja:

  • 469 grinzi dintr-un total de 660;
  • 7.057 predale din 7.800;
  • 243 antretoaze din 300.

Lucrări structurale și consolidări în ritm alert

Lucrările structurale avansează într-un ritm susținut, incluzând armarea, cofrarea și betonarea elevațiilor, instalarea grinzilor și sudura tablierului metalic. În paralel, continuă lucrările de consolidare cu saltele antierozionale, gabioane și umpluturi din balast.

Rețele de drenaj și șanțuri pentru scurgerea apelor

Un alt aspect vital al proiectului îl reprezintă lucrările de drenaj și scurgere a apelor, unde progresul este semnificativ:

  • 3.055 metri de șanț de gardă (dintr-un total de 7.400 m);
  • 1.940 metri de șanț de bermă (din 9.100 m);
  • 3.785 metri de dren longitudinal (din 6.900 m);
  • 1.400 metri de șanț picior taluz (din 17.300 m).

Forță de muncă impresionantă pe șantier

Antreprenorul menține un nivel ridicat de mobilizare, cu 650 de persoane și 210 utilaje și echipamente de construcții implicate în proiect.