Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a deschis licitația pentru lucrările de modernizare a primului lot (10,2 km) din Drumul Național 73 C Curtea de Argeș – Tigveni, proiect cu o valoare estimată de aproximativ 330 milioane de lei. Termenul de execuție pentru acest proiect este de 16 luni, incluzând 4 luni pentru proiectare și 12 luni pentru realizarea efectivă a lucrărilor.
La licitația pentru acest contract, destinat proiectării și execuției lucrărilor, au fost depuse 8 oferte din partea unor companii și asocieri din România și din afaceri internaționale. Printre acestea se numără:
- STRABAG SRL (România)
- Asocierea ELIS PAVAJE SRL – SC ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI SRL (România)
- PORR Construct SRL (România)
- Asocierea EUROCOGEN DAMBOVITA SRL – TQM Management SRL (România)
- Asocierea MARISTAR COM SRL – 62D ENGINEERING & DESIGN “EPAD” – 62D ENGINEERING & DESIGN SRL EXPERT AD – PERFECT CONSULT EUROPE SRL (România – Bulgaria)
- NESS PROIECT EUROPE SRL (România)
- Asocierea SC G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL – SC AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL – SC AUTOMAGISTRAL PIVDEN RO SRL – SC GECOR PROD CONSTRUCT 94 SRL – SC NVOILDING LLC TRANSINZ0 20 SRL (România – Ucraina)
- Asocierea DUAL GENERAL CONSTRUCT SRL – TARMAC AGREGA MADENCILIK VE YAPI SANAYI TICARET ANONIM SIRKETI – MERTA GLOBAL TEKNIK YAPI ANONIM SIRKETI – BERGUNLER YOL YAPI INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (România – Turcia)
Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a subliniat importanța modernizării acestui sector de drum, care face parte din legătura strategică între Curtea de Argeș și Râmnicu Vâlcea. „Modernizarea DN 73C va asigura o mai bună conexiune cu autostrada A1 Sibi-Pitești și va îmbunătăți eficiența rețelelor de transport rutier atât la nivel național, cât și local”, a declarat Pistol.
Proiectul de modernizare al lotului 1 al DN 73 C are o lungime de 10 km și face parte din așa-numitul „Lot 6” al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, având o durată totală de 76 de luni. Aceasta include nu doar lucrările de proiectare și execuție, ci și o perioadă de garanție de 60 de luni. În cadrul lucrărilor, vor fi realizate îmbunătățiri ale structurii rutiere și consolidări punctuale, iar lățimea benzii de circulație va fi mărită la 3,5 metri.
Sectorul respectiv de drum se încadrează în clasa tehnică „REA” conform datelor CESTRIN, fiind o zonă care nu a beneficiat de lucrări de modernizare până în prezent. De asemenea, în proiect sunt incluse și patru poduri care vor fi reabilitate.
Traseul, aflat într-o zonă de deal, va fi adaptat pentru a permite o viteză de proiectare între 20 și 60 km/h. Acesta va asigura o legătură mai eficientă între Curtea de Argeș și Râmnicu Vâlcea, contribuind astfel la fluidizarea traficului pe acest segment rutier important.
Licitația pentru acest proiect a fost lansată în decembrie 2024, iar ofertele vor fi evaluate până la 12 februarie 2025. Acesta va fi finanțat prin Programul Transport 2021-2027, iar lucrările vor începe la scurt timp după semnarea contractului.
În paralel, alte lucrări pe acest drum sunt deja în desfășurare pe lotul 2, care va conecta Tigveni de Râmnicu Vâlcea. De asemenea, lotul 3 Tigveni – Cornetu, care include și un tunel de 1.700 de metri, este deja în curs de execuție.



