Varianta optimistă: Metroul spre Otopeni va fi gata până în 2020

Construcţia metroului care va lega Gara de Nord de aeroportul Otopeni va fi gata până la desfăşurarea Campionatului European din 2020. Aceasta este varianta optimistă pe care a avansat-o ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

„O capitală cum este Bucureştiul merită şi o legătură feroviară şi una de metrou între oraş şi aeroport. Trebuie să dezvoltăm durabil şi sustenabil, nu e o prioritate acest Campionat European. Într-o varianta optimistă va există metrou până atunci. Avem un prim credit de la japonezi, nefolosit de cinci ani, pentru care plătim penalităţi. A mai rămas doar 72% din valoarea iniţială din cauza cursului yen-dolar. Începem acum acest proiect, încât să nu mai poată fi oprit în niciun fel. În decembrie, vrem să fie lansate procedurile de achiziţie”, a explicat Costescu la emisiunea „După 20 de ani”, difuzată de Pro TV.

Ministrul a spus că pentru această legătură trebuie achiziţionate trenuri atractive, care să parcurgă ruta în 20 de minute.

„O linie feroviară, că o naveta, între Bucureşti şi Aeroport. Trebuie să cumpărăm trenuri atractive care să se preteze acestui gen de transport, care să ajungă în 20 de minute între aeroport şi Bucureşti. Ar putea fi gata în 2020, poate în 2019. Discuţia e că în gara de metrou să rezervăm şi o linie pentru calea ferată”, a lămurit Costescu.

Ministrul Transporturilor declara, la începutul lunii februarie, că, în prezent, „proiectul feroviar nu este la fel de matur precum cel al metroului”.

„Ce ne gândim acum să facem? Aşa cum arată lucrurile acum, metroul are poziţia numărul l, noi suntem sub nişte constrângeri financiare date de Master Plan şi de acel deficit de finanţare despre care spuneam, deci de asta avem nevoie de conceptul de prioritizare, de programare.

Metroul se află în ‘pole-position’, dar evaluăm în acelaşi timp şi posibilităţile de a construi o cale ferată, nu una de mare viteză, nu una de mari standarde, ci o cale ferată eventul ieftină, dar prin soluţii poate fi făcută interesantă, cu un material rulant modern, atrăgător, care să fie, practic, un shot între aeroport şi Gara de Nord”, a detaliat atunci Costescu.