De astăzi, 1 martie, Marcel Bărbuţ îşi reia funcţia de CEO a producătorului de materiale de construcţii AdePlast după un an în care s-a ocupat cu găsirea de soluţii de new business pentru companie. „Cred că suntem suficienţi de stabili organic pentru a genera iarăşi creşteri de două cifre. Mai mult, în acest timp am reuşit să-mi sprijin cei trei băieţi să înţeleagă şi să-şi asume, la rândul lor, roluri din ce în ce mai complexe în companie. 2015 mi-a oferit ocazia să lucrez mai multe cu ei şi să-i ajut să se formeze ca oameni de afaceri, independenţi decizional, cu știința de a aduce plusvaloare brandului AdePlast”, a declarat Bărbuţ.
Un exemplu în acest sens este Alex Bărbuţ (26 ani, cel mai mare dintre băieţi) şi echipa sa de agenţi, care au reuşit exporturi de peste 4 milioane de euro în 2015. În acelaşi timp, se ocupă şi de retailul autohton. „Evident că nu poţi învăţa de la o zi la alta tot acest ansamblu de operaţiuni, dar după 2-3 ani petrecuţi în companie, fiind co-partener în luarea deciziilor, iată că reuşeşte să ducă în Vestul Europei materiale de construcţii produse pe platformele de la Ploieşti sau Oradea”, a afirmat Marcel Bărbuţ.
Anul trecut a fost unul extrem de complicat pentru exportatorii români, „însă noi am reuşit să exportăm termosistem graţie încrederii pe care au căpătat-o partenerii noştri din Ungaria, Austria sau chiar Spania. Să nu uităm însă de Moldova sau Bulgaria, ţări unde AdePlast devine un jucător important”, spune Alex Bărbuţ.
Exporturile realizate de AdePlast depăşesc 4 milioane de euro, susţinute de certificările europene ETAG. Un mare plus pentru AdePlast este exportul către Anglia, care a început abia în 2016, deşi s-a lucrat la el în mare parte încă din 2015. „Pentru asta a trebuit să solicităm chiar şi deschiderea unui cont in lire sterline!”, mai spune Alex Bărbuţ.
Un alt câştig pentru companie a fost ca anul trecut a reuşit implementarea noului sistem informatic de management şi gestiune. „Această operaţiune extrem de complicată pentru un business cu 9 fabrici, pe trei platforme, am reuşit s-o fac împreună cu Thomas Bărbuţ (23 ani). El este un mare câştig pentru AdePlast. Îmi este clar că nu aş fi putut să duc la bun sfârşit un astfel de proiect fără o consiliere din partea lui. Din 2016, el este manager de proiecte integrate pentru AdePlast, o poziţie cheie, nouă pentru noi, şi extrem de utilă”, afirmă Marcel Bărbuţ.
„Acum îmi propun să fac din al doilea Marcel Bărbuţ (20 ani), prezent în AdePlast, un CFO, aceasta fiind și disciplina în care se pregateşte la facultate. Creşterea de două cifre pentru 2016 este aproape o certitudine, dar este important să ne păstrăm și chiar să creştem cota de profit, acum că suntem bine poziţionaţi în fruntea ierarhiei interne a producătorilor de termosistem, cu cei aproape 1 milion de metri cubi de polistiren vânduţi în 2015. Anul acesta, vrem să depăşim milionul, dar în condiţii de marje de profit sănătoase pentru business. Vom forma un CEO din familie, asta îmi este clar, iar în ce-l priveste pe fostul CEO, chimia dintre persoane nu are nimic în comun cu performanţa!”, declară Marcel Bărbuţ, care îşi reia poziţia de CEO de la 1 martie, după încheierea mandatului lui Bogdan Pîrvu. Acesta a stat trei ani la conducerea diviziei de vopsele a AdePlast, iar în ultimul an ocupat poziţia de CEO al companiei.
În 2015, AdePlast a avut afaceri de 305,7 milioane de lei şi un profit net de 13 milioane de lei.