Compania Aerostar din Bacău negociază cu Consiliul Județean Iași concesionarea unui teren de aproale un hectar lângă aeroportul Iași pentru a investi acolo 10 milioane de euro într-un hangar în care vor fi reparate avioane din familiile Boeing 737 și Airbus 320, conform www.ziaruldeiasi.ro.
Discuţiile cu CJ au debutat încă din primăvara acestui an, dar niciuna dintre părţi nu a făcut public până acum parteneriatul. Aerostar a înaintat la CJ o cerere pentru concesionarea unui teren de 8.000 mp, pe jumătate din această suprafaţă urmând a fi construit hangarul. Compania va investi şi în căi de rulare suplimentare sau suprafeţe de platforme.
Iniţial, discuţiile s-au axat pe terenul unde a fost Aviaţia Utilitară, dar, în cele din urmă, cele două părţi au convenit asupra unui alt teren din apropiere. Singurul obstacol rămas în demararea investiţiei este o hotărâre a CJ prin care terenul să fie concesionat. Şefii Aerostar au precizat că au găsit deschidere la CJ Iaşi, încă de la debutul negocierilor, se arată în sursa citată.
„Hangarul pe care vrem să-l dezvoltăm la Iaşi va permite lucrul simultan la trei avioane. La Bacău avem două hangare şi simţim nevoia să ne extindem cu un al treilea hangar. Având în vedere accesul pe care l-am dobândit la piaţă, cu siguranţă trebuie să ne extindem, iar orientarea noastră a fost să mergem pe altă locaţie. Aeroportul Iaşi e un aeroport convenabil din punctul nostru de vedere, nu e departe nici de Bacău, forţă de muncă din Iaşi calificată se poate găsi“, a declarat pentru „Ziarul de Iaşi“ directorul general al Aerostar Bacău, Grigore Filip.
Investiţia va ajunge în final la 10 milioane de euro, iar la hangar vor lucra minimum 100 de angajaţi în etapa medie de dezvoltare a proiectului. În acelaşi timp, Filip a subliniat că personalul va fi recrutat de la Iaşi, iar prima echipă va fi şcolarizată la Bacău. Ulterior, angajaţii vor fi formaţi profesional la Iaşi.
„Din momentul în care avem terenul, în maximum un an vom avea hangarul construit. Între timp, noi vom începe pregătirea personalului, şi sperăm ca în 1-2 ani să facem prima lucrare la Iaşi. Lucrurile vor fi făcute progresiv. Pentru a autoriza personalul durează în jur de patru ani, cu doi ani practică aici la noi, iar în restul perioadei vor urma o serie de examene atât la noi, cât şi la autorităţile aeronautice“, a mai spus Filip.
Acţionarul majoritar al Aerostar este Iarom SA, firmă ce se ocupă cu acordarea de consultanţă şi studii de strategie în industria aeronautică, ce deţine 71% din acţiuni. Iarom SA este, la rândul ei, controlată de un grup de oameni de afaceri români, acţionar principal fiind Mihai Toncea, nume de notorietate în industria aeronautică. Alături de acesta, acţionari importanţi la Iarom sunt Grigore Filip şi Doru Damaschin, ultimii doi fiind chiar directori în cadrul Aerostar.