Bilka, unul din liderii pieței autohtone de acoperișuri, a înregistrat în primele nouă luni ale lui 2016 afaceri de 45 milioane euro, încreștere cu 44% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, conform unui comunicat al companiei.
Rezultatele se datorează în principal proiectului investițional de 10 milioane de euro demarat în 2014 și finalizat în 2016. În urma acestui proiect, Bilka a instalat 15 noi linii de producție pentru fabricarea sistemului complet pentru acoperiș și a ajuns să numere 250 de angajaţi, faţă de 150 anul trecut.
”Am reuşit să ne menținem ritmul de creștere de aproximativ 40% din ultimii ani și asta se datorează în principal planului de dezvoltare și investiții desfășurat în perioada 2014 – 2016. În urma acestui proiect am achiziționat și integrat în fluxul de producție o nouă platformă de producție de 27.000 mp, am instalat 15 noi linii de producție, am lansat 3 noi modele de țiglă metalică și astfel încheiem investițiile pentru divizia rezidențial. Efectele acestui proiect se reflectă în cifra de afaceri acompaniei care aproape s-a dublat, de la 23 de milioane de euro cât era la finalul lui 2013, la 45 milioane de euro cât am înregistrat în primele 9 luni ale lui 2016. Pentru sfârșitul anului estimăm menținerea creșterii înregistrate în primele 9 luni, ceea ce va duce compania în top 100 companii românești”, declară Horațiu Țepeș, proprietar Bilka.
2018 – Potențial de 100 milioane de euro
După ce anul acesta a finalizat etapa de expansiune pentru rezidențial, compania vizează noi planuri de investiții și dezvoltare ce pot impulsiona afacerile Bilka să urce în următorii 2 ani la 100 milioane de euro.
”Începând cu 2017 avem în vedere demararea unui nou plan investițional în sectorul industrial – producția de table cutate destinate sectorului industrial, producția de panouri termoizolante, profile industriale, casete structurale și hale la cheie. În prezent producţia pentru spaţiile industriale reprezintă 12% din producţie și vrem să o ducem la 40% în următorii ani. Pentru acest proiect avem bugetate și planificate investiții de 12 milioane de euro, însă avem nevoie de noi spații de producție. Spațiile disponibile din vecinătatea fabricii se află în domeniul public și avem înaintată cerere de închiriere către autoritățile locale. Dacă ni se închiriază terenul solicitat vom demara investițiile și în doi ani vom ajungem la afaceri de 100 milioane de euro, dacă nu, vom fi nevoiți să blocăm temporar acest proiect. Aici întâmpinăm dificultăți, dar sperăm că autoritățile vor analiza oportunitățile și nu vor pune piedici unei investiții de 12 milioane de euro”, a precizat Țepeș.
Piața de acoperișuri în 2016 – cea mai mare creștere din ultimii 8 ani
Conform studiilor oficiale, în 2015 piața totală de acoperișuri s-a ridicat la 31 milioane de metri pătrați, din care 65% (20 milioane mp) reprezintă țigla metalică, țigla de beton 8%, țigla ceramică 13%, restul este reprezentat de alte tipuri de acoperiș.
”Proiectele rezidențiale și industriale demarate în ultimii doi ani se reflectă și în creșterile înregistratede piața de acoperișuri. În contextul în care doar 11% din locuinţele României sunt case şi apartamente noi, ridicate după 1990, această creștere a sectorului rezidențial este necesară și estimăm că se va menține și în următorii ani”, a declarat Țepeș.
Pentru finalul lui 2016 compania estimează o creștere a pieței de acoperișuri cu 10%.70% din totalul acoperișurilor comercializate sunt reprezentate de cele metalice, iar previziunile sunt ca în trei ani să depășească 70%.