Collini Lavori a avansat cu construcția la podul cu cea mai lungă deschidere din România

Compania Collini Lavori a montat la finele săptămânii trecută pe poziție prima grindă cu tăblier metalic la podul de pe râul Jiu, din municipiul Târgu Jiu, cel care va avea cea mai mare deschidere din țară, scrie www.gds.ro. Construcția acestuia face parte din proiectul de construire a variantei de ocolire a municipiului Târgu Jiu.

„Este un pod pe tăblier metalic, podul cu cea mai lungă deschidere din România. Are 90 de metri între două dintre pile. Podul are o lungime totală de 210 metri. Greutatea tăblierului, doar partea metalică, este de peste 600 de tone. Materialul din care este făcut e tablă tip corten. E o tablă specială, nu mai are nevoie de întreţinere. Este fabricată în Italia. Se face o asamblare prin sudură, se va încheia montajul şi se va trece la partea de turnare a betonului. Podul traversează râul Jiu, în zona Voinigeşti, în partea de vest a municipiului Târgu Jiu. Va avea două benzi, plus trotuare şi o bandă de urgenţă“, a declarat Cristi Tudor, reprezentant al Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale şi responsabil de proiect, citat de publicația amintită.

Lucrările la noua şosea ocolitoare sunt realizate de firma italiană Collini Lavori SPA şi mai mulţi subcontractanţi. Contractul se ridică la peste 151 de milioane de lei (fără TVA), din care 85% sunt fonduri europene nerambursabile, restul de 15% fiind asigurate de către Guvernul României. Vor fi realizaţi peste 20 km de şosea, poduri şi traversări.

Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe drumul DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D. Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, contractul trebuie executat în 24 de luni. Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta Est (cei mai mulți kilometri de centură) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66) și are o lungime de 14,9 km.

Varianta Vest asigură legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN 66), Drobeta Turnu Severin (DN 67) și Băile Herculane (DN 67D) și are o lungime de 5 km. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67.

Centura va fi construită pe drumul DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D, incident în nord-vest.