Lindab România estimează o stagnare a pieței construcțiilor de hale metalice în perioada imediat următoare, urmând ca începând cu jumătatea anului 2017 să se înregistreze o creștere relativ mică dar constantă a pieței.
Dacă e să luăm în calcul doar segmentul de business to business, potrivit IBC Focus, în anul 2015, peste 1.100 de proiecte au specificat în caietele lor de sarcini structuri metalice.
Revenind la Lindab, compania aniversează 20 de ani de la construirea primei hale metalice în România şi în acelaşi timp, contabilizează peste 1.200.000 de mp livrați pentru hale metalice marca Lindab pe plan local.
Tipologiile de business pentru care Lindab a livrat hale metalice în România sunt distribuite astfel: spații de depozitare 35%, spații de producție 20%, depozite agricole/ferme 10%, spații sportive 10% și alte destinații 25%.
Ca o scurtă retrospectivă, Lindab a realizat, la începuturi, alături de Construcții Conico din Sf. Gheorghe (firmă de construcţii care este şi este primul partener Lindab pe segmentul de hale metalice) prima hală metalică Lindab pentru Transilvanian Trousers Company din Sf. Gheorghe (foto mai jos), care face parte din grupul de firme al Ready Garment Technology România, companie germană, lider în producția de pantaloni pentru bărbați.
S-au adăugat apoi, tot împreună cu Construcții Conico, lucrări pentru fabrica de confecții New Fashion din Tg. Secuiesc, fabrica de îmbuteliere ape minerale și răcoritoare Pepsi-Cola din Covasna, fabrica From Product din Sf. Gheorghe sau clădirea administrativă Secuiana din Tg. Secuiesc.
Printre alte proiecte asemănătoare dezvoltate de Lindab în decursul anilor amintim aici: Optimedia, Teatrul Național de Operetă, Aula Politehnica, Terra România, Volvo, Brau Union România, Dacia, Bergerat Monnoyeur sau Cluj Arena.
Lindab Srl a trecut pe profit anul trecut, după ce a încheiat anul 2014 cu o pierderi. Şi cifra de afaceri dar şi numărul mediu de salariaţi s-au îmbunătăţit în 2015. Astfel, cifra de afaceri netă a urcat la puţin peste 73,5 milioane de lei, de la 74 milioane de lei în anul 2014 iar media salariaţilor a urcat la 95 de la 90 în anul 2014.
Pe piaţa halelor şi acoperişurilor metalice mai activează nume sonore precum Bilka sau Depaco.