Un document emis de Primăria Capitalei, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov 2016-2030, vorbește despre posibilitatea construcției liniei de metrou care să lege cartierele Rahova și Colentina, magistrala 7 trecând pe la Piața Unirii. Primele idei privind construcția magistralei 7 de metrou au fost formulate în urmă cu cel puțin cinci ani, proiectul fiind prevăzut pe traseul Bragadiru – Alexandriei – Rahova – Piața Unirii – Moșilor – Obor – Colentina – Voluntari. Traseul măsoară aproximativ 25 de kilometri, 30 de stații, un depou și o parcare. Noua linie de metrou va asigura legătura de transport subteran pe direcția sud vest – nord est, între zona centrală și cartierele Rahova și Obor-Colentina și prin extensiile prevăzute de localitățile Bragadiru și respectiv Voluntari.
Conform documentului, ce urmează să fie supus votului Consiliului General al Municipiului București (CGMB) pe 30 ianuarie, una din strategiile de transport ale autorităților este, pe lângă finalizarea liniei de metrou Drumul Taberei-Eroilor (M5), și construcția unei noi linii de transport subteran care să lege cartierele Rahova și Colentina, magistrala 7 trecând pe la Piața Unirii. „În funcție de rezultatele studiului de fezabilitate și disponibilitatea unor surse suplimentare de finanțare, se estimează începerea execuției cu grad de realizare 33%, aproximativ un miliard euro, până în 2030”, se menționează în PMUD București-Ilfov.
Potrivit Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, magistralele 2 și 3 din Capitală ar putea fi extinse, atât în nord cât și în vest, astfel încât să facă legătura cu centura Bucureștilor și cu Autostrada Pitești. Magistrala 2 ar putea avea încă două noi stații după Pipera, respectiv patru noi stații pe Magistrala în Militari, desprinse de la stația Păcii. Costul estimativ al extinderii M2 către Nord este de 200 de milioane de euro, iar cel al extinderii M3 către Vest de 300 de milioane de euro.