Metrorex a lansat licitaţia pentru servicii de proiectare, asistenţă şi consultanţă de specialitate aferente realizării Studiului de Pre-Fezabilitate (SPF) şi Studiului de Fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, conform unui anunţ de participare publicat în Sistemul electronic de achiziţii publice. Contractul pentru aceste studii, finanaţat cu bani elveţieni, este estimat la circa 38 milioane de lei. Costul pentru construirea acestui tronson este estimat la 950 de milioane de euro, scrie Economica.net.
Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate-preţ. Durata contractului va fi de 22 de luni începând de la data atribuirii contractului. Data limită de depunere a ofertelor este 7 aprilie 2017, iar data limită de evaluare a ofertei este 2 mai 2017. Acest contract urmează să fie finanţat cu bani elveţieni. În iulie 2012, compania de metrou anunţa că Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) al Confederatiei Elveţiene a aprobat finanţarea studiului de prefezabilitate şi fezabilitate al magistralei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresul. Oficialii Metrorex spuneau atunci că, odată cu finalizarea Magistralei 4 şi conectarea cu linia metroului de la Aeroportul Otopeni, Capitala va dispune de cea mai lungă diametrală de metrou pe axa Nord-Sud, în lungime de circa 33 km şi 28 de statii cu puncte intermodale de transport.
Reprezentanţi ai statului român au semnat în septembrie 2013 un acord cu oficiali elveţieni prin care Elveţia urma să finanţeze cu 8,5 milioane de franci studiul de fezabilitate pentru prelungirea magistralei M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul. Proiectul era estimat atunci la o valoare totală de 12,4 milioane de franci elveţieni şi urma să aibă o perioadă de implementare de 30 de luni de la data semnării acordului.
Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul ar putea include 15 staţii în total, inclusiv cele unde se intersectează cu alte magistrale de metrou. Astfel, traseul noului tronson va porni de la Gara de Nord către Piaţa Emil Cioran, Izvor (sau altă staţie între Izvor şi Eroilor), Palatul Parlamentului, Piaţa Regina Maria, Gara Filaret, Viilor, Eroii Revoluţiei, Bacovia, Piaţa Progresul, Toporan, Grădiştea, Luica, Alexandru Moldoveanu şi până la Gara Progresul.