TeraSteel estimează afaceri în creștere cu 23% în 2017

Producătorul de structuri metalice TeraSteel, parte a grupului Teraplast, estimează o creştere cu 23% a business-ului în acest an, potrivit unui comunicat de presă. Astfel, compania ce produce panouri sandwich, structuri metalice zincate şi hale la cheie, mizează pe o cifră de afaceri de 154,9 milioane de lei şi un profit net de 11 milioane de lei.

Creşterea previzionată pentru acest an pentru business-ul TeraSteel este determinată şi de achiziţia realizată în prima jumătate a acestui an de către Teraplast a producătorului de panouri sandwich din Serbia, „Interlemind”. Fabrica achizitionată are o capacitate de producţie similară celei a subsidiarei „TeraSteel”, de 2,2 milioane mp/an. „Fabrica de panouri sandwich din Serbia va deservi în principal ţări precum: Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croaţia şi Muntenegru, dar şi pieţe secundare precum Ungaria, sudul României şi nordul Greciei”, a declarat Dorel Goia, preşedinte al Consiliului de Administraţie Teraplast.

TeraSteel a raportat în 2016 o cifră de afaceri de 125,7 milioane de lei, în crestere cu 8,4% faţă de anul anterior. În plus, în 2016 valoarea exporturilor realizate de TeraSteel a fost cu 27% mai mare comparativ cu 2015. De asemenea, anul trecut compania a livrat produse pentru o parte din magazinele Dedeman, Centrul Logistic Penny Bacău sau Mega Mall Bucureşti.

„Evoluţia estimată pentru 2017 va fi susţinută de creşterea portofoliului de clienţi, atat pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. Mizăm, de asemenea, şi pe creşterea ponderii vânzărilor de structuri zincate, o linie de business al cărei start a fost dat în 2013”, a spus Goia.

Acesta a subliniat că deschiderea noilor axe de finanţare pentru agricultură, dar şi a celor din cadrul Programului Operaţional de Creştere a Competitivităţii Economice (POS-CCE) reprezintă argumente care au determinat previziunile de creştere a business-ului „TeraSteel” pentru anul 2017 prin majorarea cantitativă a livrărilor de panouri termoizolante, în special pe segmentul agricol.

„România are nevoie de dezvoltarea infrastructurii de depozitare în agricultură, mai ales că, din punct de vedere al spaţiilor logistice, suntem deficitari faţă de celelalte ţări din Uniunea Europeană. Avem în plan ca în urmatoarele luni să dezvoltăm noi produse, în parteneriat cu furnizorii noştri strategici, produse cu care sa putem concura gamele premium ale celor mai importanţi producători de panouri sandwich la nivel mondial”, a mai spus Goia.