Primăria orașului Timișoara poate începe construcția unui pasaj pe sub nouă linii de cale ferată, în subteran, la Solventul, scrie Adevărul. Proiectul de circa 30 de milioane de euro a stagnat mai bine de doi ani, pentru că proprietarul terenului de la fostul combinat Solventul nu putea face o donaţie municipalităţii din cauza unor probleme cu Ministerul Finanţelor. O porţiune din terenul implicat în investiţie apare în evidenţele ANAF ca având construcţii ipotecate, care în realitate nu există.
Potrivit Ziarului de Vest, proprietarii terenului ”Solventul” şi-au plătit toate datoriile către stat, aşa că nu mai au ipoteci pe terenuri şi pe aşa-zisele clădiri inexistente în zonă, iar primăria va putea primi fără probleme porţiunea de teren de care are nevoie pentru a realiza acolo cel mai mare pasaj subteran din Timişoara.
Edilul municipiului, Nicolae Robu, a declarat că primăria va da drumul la proceduri de îndată ce problema este rezolvată, studiul de fezabilitate fiind aproape gata, singurul impediment fiind această porţiune de teren pe care o va primi de la proprietarii domeniului. Dacă nu ar fi primit-o, în SF ar fi fost necesară operarea unei mici modificări de proiect.
”Se va aproba SF în consiliul local şi apoi se va da liber pentru realizarea proiectului tehnic, care are la bază SF pe care noi l-am făcut foarte bine documentat, aşa că nu vor fi probleme. Până la sfârşitul anului estimez că totul va fi gata, iar în 2019 dăm drumul la lucrările efective în teren”, a completat Robu.
Pasajul Solventul va trece pe sub nouă linii de cale ferată, va avea şase benzi rutiere, trotuare, piste de biciclete, iar liniile de tramvai vor fi montate pe axul central al pasajului. Pasajul va face legătura dintre nordul şi sudul oraşului, conectând Calea Bogdăneştilor cu strada Gării şi va porni cu bani de la bugetul local. Pe parcurs, dacă se va putea, se va merge şi pe fonduri europene.