Un nou motoferăstrău destinat domeniului forestier a fost lansat pe piața din România. Pe noul MS 362-CM, inginerii germani de la STIHL au implementat așa numita tehnologie M-tronic, care este vârf de inovație în industrie. Practic, M-tronic introduce computerizarea în funcționarea motorului, la fel ca la autoturisme.
”Creierul” electronic al unui motoferăstrău MS 362 CM asigură o pornire ușoară a motorului, verificând în prealabil o serie de parametri, cum ar fi temperatura exterioară, altitudinea, nivelul și calitatea combustibilului. De asemenea, la pornire se verifică dacă ultimii parametri de funcționare corespund cu noii parametri, pentru ca pornirea asistată să se facă eficient și rapid, iar utilizatorul să beneficieze imediat de cei 4,8 CP, cu care a fost înzestrat MS 362-CM.
Și dacă vă întrebati de unde are energie acest adevărat computer de ”bord”, ei bine, proiectanții germani au gândit sistemul astfel încât structura de ventilație a motorului să producă energia electrică necesară alimentării componentelor electronice.
Noul motoferăstrău de la STIHL este, în esență, un utilaj reconfigurat total, față de generațiile anterioare, având în vedere, că pe lângă automatizare, s-au adus îmbunătățiri substanțiale la carburator, noua formă la camera de ardere, care asigură mai multă putere, prin folosirea unei cantități mai reduse de combustibil. Mai mult, MS 363-CM este proiectat să pornească impecabil și să functioneze în parametrii ideali la temperaturi scăzute.
MS 362-CM a fost proiectat în principal pentru lucrările forestirere profesioniste, dar și pentru curățarea arborilor sau debitare. Ferăstrăul cântărește 5,6 kg și are în dotare o șină de 40 de cm, iar noile caracteristici tehnice îl recomandă pentru cele mai complicate aplicații, indiferent de temperatura exterioară sau de altitudine.
Pe lângă acest model, STIHL a pus pe piață și varianta fără M-tronic, care poartă doar indicativul MS 362 și care a suferit o serie de upgrade-uri majore față de modelul corespondent anterior.