Au început lucrările pentru reabilitarea căii ferate Simeria-Arad

Încep lucrările pe secțiunea Gurasada-Simeria, a anunțat Ministerul Transporturilor. „Constructorii montează podurile provizorii pentru asigurarea frontului de lucru. Vor fi modernizați peste 40 km de infrastructură și suprastructură feroviară pentru ca trenurile să circule cu viteza maximă de 160 km/h. Gurasada – Simeria se află pe axa prioritară TEN-T 22 Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța”, se arată în anunțul instituției.

Reabilitarea este făcută de asocierea FCC Construcction SA, Astaldi S.p.A, Contratas Y Ventas SA. Termenul de execuție este de trei ani. Valoarea contractului se ridică la circa 566 milioane de euro.

Contractul prevede lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri (dintre care trei peste râul Mureş), 27 de podeţe, patru pasaje superioare, trei pasaje inferioare, lucrări civile în noile staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R)”.

Acum, trenurile Regio parcurg în 75 de minute cei 40 km între Simeria și Gurasada. Cele mai rapide trenuri fac, din cauza restricțiilor de viteză, două ore jumătate pe cei 123 km dintre Simeria și Radna.

Coridorul IV Pan-European are 2.000 km și cuprinde traseul Nurnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Sighișoara – Brașov – București-Constanța.