Se toarnă ultimul asfalt pe lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva

Muncitorii toarnă în aceste zile ultimul asfalt pe tronsonul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, astfel încât stadiul lucrării a ajuns la 94%, conform CNAIR. De asemenea se montează panouri fonoabsorbante, conform Opinia Timișoarei.

Au mai rămas însă de executat lucrări și la celălalt capăt al Lotului trei, în zona nodului rutier de la Holdea, unde această se intersectează cu Drumul Național 68 A Lugoj – Deva.

Cei 21 de kilometri de autostrada ar fi trebuit realizați în 2 ani, însă în zona Ilia, au existat probleme de stabilitate a terasamentului, oparte s-a prăbușit, iar construcția de pe malul Mureșului a trebuit refăcută.

Valoarea contractului pentru tronsonul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a fost de aproximativ 580 de milioane de lei, din care 85 la sută reprezentau fonduri europene și 15 la sută alocări de la Guvernul României.

Atât lotul trei (21 de kilometri), cât și lotul patru al Autostrăzii Lugoj – Deva (22 de kilometri, între Deva și Ilia) vor fi finalizate în vara acestui an, potrivit celor mai optimiste estimări ale constructorilor, iar inaugurarea ar trebui să aibă loc cel târziu în luna iulie.

Odată încheiate cele două loturi, din Autostrada Lugoj – Deva, de 100 de km, rămân în continuare în aer aproape 13 kilometri de pe tronsonul 2, între Holdea și Margina, aflăți chiar la mijlocul șoselei de mare viteză, și pentru care CNAIR nu a reușit nici până acum să găsească un constructor, după ce au fost scoși din contractul inițial, după ce s-a stabilit că trebuie amenajate noi tuneluri pentru urși.