CNAIR scoate la licitație drumul expres care ocolește Turda

Asociația Pro Infrastructură anunță că proiectul privind realizarea unui drum expres cu patru benzi, ce va lega Autostrada A3 (în zona Turda) de DN 1 (la Tureni-Mărtinești) a fost reluat de CNAIR. Este cea de-a treia încercare pentru construirea șoselei de 5,4 km, ce va scurta timpii de parcurs între municipiul Turda, respectiv Autostrăzile A10 și A3 și zona metropolitană Cluj-Napoca.

„<Drumeagul> de legătură de 5,4 km din județul Cluj, important cât o autostradă, a ajuns la a treia încercare! Va avea 4 benzi și intersecții denivelate la ambele capete”, au scris reprezentanții Asociației Pro Infrastructura, pe pagina de Facebook. Șoferii care se vor deplasa dinspre Alba Iulia spre Cluj-Napoca vor putea ocoli municipiul Turda și vor ieși de pe Autostrada A10 Sebeș-Turda – pe Autostrada A3 și din aceasta pe DN 1, la Tureni.

Potrivit acestora, în 30 martie 2020, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) reluat de la zero un proiect regional esențial: pregătirea conexiunii dintre Autostrada A3 în zona Turda și DN1 la Tureni-Mărtinești. Licitația are o valoare estimată de 2,7 milioane lei fără TVA. Contractul va include toate avizele, acordurile și autorizațiile necesare, fiind practic un proiect „la cheie” pentru viitorul constructor.

„Perioada de 9 luni menționată în caietul de sarcini, vă spunem de acum, este insuficientă. Este nevoie de minim un an, poate chiar 18 luni, deoarece traseul intersectează situl Natura 2000 Munții Trascăului, necesitând o evaluare adecvată a impactului asupra mediului.

În contextul finalizării autostrăzilor A10 Sebeș-Turda (în 2021) și A3 Nădășelu-Târgu Mureș (în 2022-2023), această conexiune devine critică pentru șoferii care ajung în Cluj-Napoca, Dej sau Bistrița, fiindcă vor putea ocoli orașul Turda cu a sa infrastructură precară: una din intrările rutiere e un pod pe jumătate căzut, iar alternativa e un șantier restricționat.

Procedurile pe drumul de legătură nu sunt noi. O încercare de licitare a avut loc anul trecut în iunie, când nu s-a prezentat niciun ofertant din cauza prețului estimat prea mic: 2,5 milioane lei. Distanța de studiat atunci a fost mai lungă, de 14 km.

Originile proiectului datează însă din 2014, cu un contract atribuit la un preț ridicol de mic: 232.000 lei. La acea sumă evident că nu s-a livrat mai nimic, blocând complet investiția în tot acest timp”, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructura, citați de Ziarul Unirea.