România și Republica Moldova vor fi conectate printr-un pod de autostradă peste râul Prut, la Ungheni, parte din proiectul Autostrăzii Unirii – A8. Astăzi au fost depuse 3 oferte pentru construcția acestui pod de legătură între cele două țări.
Ofertanții pentru construcția podului sunt:
- Asocierea Automagistral Pivden SRL – SC Perfect Consult Europe SRL
- NESS PROIECT EUROPE SRL
- Comsales Grup SRL
Podul va avea următoarele caracteristici principale:
- Lungime: 261,20 metri
- 2 benzi pe sens + trotuare
- Lățime: 13 metri (Etapa I) + 11,25 metri (Etapa II)
- 8 metri lățime parte carosabilă
- 1 kilometru lungime traseu
- 4 x 3,75 metri parte carosabilă drum de legătură
- Punct de control trecere frontieră, dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
Durata contractului va fi de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Sursa de finanțare este asigurată prin fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 156 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
Podul peste Prut de la Ungheni va conecta infrastructurile rutiere între cele două state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (în România) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (în Republica Moldova).
Totodată, progresele în ceea ce privește reabilitarea podurilor peste Prut, precum și construcția altor 4 noi poduri au fost discutate astăzi cu domnul Victor Chirilă – Ambasadorul Republicii Moldova în România. Aceste inițiative vor contribui la fluidizarea traficului și la consolidarea legăturilor de transport între cele două țări.