Contractul pentru podul peste Prut de la Ungheni va fi semnat în iunie

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni, parte a Autostrăzii Unirii (A8), va fi semnat în luna iunie, conform anunțului făcut joi, la Ungheni, Republica Moldova, de către secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. Podul peste Prut de la Ungheni, primul pod cu 4 benzi între România și Republica Moldova, va fi construit de CNAIR cu fonduri europene (CEF), evaluarea ofertelor urmând să fie finalizată până la sfârșitul lunii mai, conform declarațiilor secretarului de stat, cu termenul prelungit până pe 7 iunie, conform Economedia.

Anunțul lui Scrioșteanu cu privire la semnarea contractului în luna viitoare poate fi făcut numai în absența contestațiilor. La licitația pentru Podul Ungheni, au fost depuse trei oferte de la constructori din România, Republica Moldova și Ucraina:

– Asocierea Automagistral Pivden SRL – SC Perfect Consult Europe SRL – NESS PROIECT EUROPE SRL – Ofertant unic

– Comsales Grup SRL.

Discuțiile de la Ungheni între România și Republica Moldova au inclus și un singur punct vamal, conform mențiunilor lui Scrioșteanu.

Uzina Dacia realizează aproape 10% din exporturile României, are o contribuție de 3,5% din PIB-ul țării, iar fiecare dintre cele 13.000 de locuri de muncă de pe platforma de la Mioveni generează în industria auto din România alte aproximativ 10 locuri de muncă.

În contextul necesității tot mai acute de forță calificată de muncă în toate sectoarele de activitate, mai ales în industrie, ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, a anunțat că prin Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă se vor derula două proiecte majore de formare profesională finanțate din Fondul Social European. Acestea vizează integrarea tinerilor pe piața muncii și sprijină formarea profesională prin programe la locul de muncă, prin acordarea de sprijin financiar angajatorilor care încheie contracte de ucenicie cu șomeri.