CFR Infrastructură a confirmat că noul pod feroviar din Grădiștea va fi deschis din nou pentru circulație începând cu data de 1 iunie. Această infrastructură va facilita legătura feroviară între București și sudul rețelei, pe traseul direct București Nord – București Progresu – Vidra – Grădiștea – Comana – Giurgiu, cu timpul de călătorie estimat la aproximativ 2 ore.
Potrivit reprezentanților CFR Infrastructură, cele șapte trenuri Siemens Desiro ale operatorului național vor circula pe ruta directă București – Grădiștea – Giurgiu și retur, cu 12 opriri pe tot parcursul călătoriei. Aceștia au explicat că o călătorie va dura aproximativ 40 de minute între Gara de Nord și Gara Progresu, și aproximativ 80 de minute de la Gara Progresu la Giurgiu.
Lucrările de reconstrucție a podului feroviar peste râul Argeș, situat între Vidra și Comana, au fost incluse în Lotul I al obiectivului de investiții de modernizare a liniei CF București – Giurgiu Nord Frontieră, având ca prioritate restabilirea legăturii directe pe calea ferată între București și Giurgiu.
Podul Grădiștea, o lucrare de artă importantă din cadrul acestui contract, este un pod metalic tip grindă cu zăbrele cu șină jos și cuvă de balast, în lungime de 1,36 km, fiind reconstruit peste râul Argeș la o înălțime de aproximativ 15 m. Pentru montarea liniei de cale ferată pe acest pod, s-a utilizat un sistem inovator numit slab track, introdus pentru prima dată pe rețeaua feroviară din România.
Investiția totală pentru Lotul I a fost de 627,42 milioane de lei, cu finanțare din fonduri europene nerambursabile, iar cele două etape ale lotului s-au desfășurat în perioada ianuarie 2021 – mai 2024. Urmează ca investițiile să continue cu Lotul II, care va cuprinde lucrări de modernizare și electrificare a liniei de cale ferată pe tronsonul București Progresu – Jilava – Giurgiu Nord Frontieră, printre altele, cu o valoare estimată de 2,25 miliarde de lei, lansată deja în licitație.