Modernizarea tronsonului Gurasada-Simeria, 80% stadiul de execuție

Lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe tronsonul Gurasada – Simeria înregistrează un stadiu de execuție de 80%, 36 de km de cale ferată dublă, din cei 41 de km ai tronsonului, sunt finalizați, iar până la finalul anului, constructorul are mobilizate echipele de lucru pentru următoarele obiective:
▻ clădire de Călători SIMERIA
▻ linii de acces spre Hala de Mentenanță Simeria
▻ amenajarea albiei PODULUI peste CERNA de la km 477+301
▻ betonarea plăcii de suprabetonare la PASAJUL SUPERIOR DEVA (km 480+521)
▻ linii de acces spre Hala de Mentenanță DEVA
▻ completare infrastructură PASAJUL SUPERIOR MINTIA (km 487+946)
▻ începerea lucrarilor de relocare a LEA de 400kV la VEȚEL
▻ lucrări structurale la pila 1, deschideriile 1 și 2 și asfaltarea PASAJUL SUPERIOR ILIA (km 502+959)
▻ asfaltarea PASAJULUI INFERIOR de la km 504+859 (drumul spre Cuieș)
▻ amenajarea albiei PODULUI de la km 508+447
📌 Cele mai importante lucrări de artă de pe tronsonul Gurasada – Simeria, în lungime de 41 de km, sunt cele 3 noi PODURI peste râul MUREȘ, cele 4 PASAJE SUPERIOARE de la DEVA, MINTIA, ILIA și GURASADA, iar din punct de vedere al construcțiilor civile sunt clădirile de călători din stațiile SIMERIA și DEVA.
🚧 PODURI și PASAJE SUPERIOARE nou-construite pe tronsonul Gurasada – Simeria :
✔️ pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 493+432, în lungime de 370 m (3.765 tone), cu 5 deschideri
✔️ pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 494+913, în lungime de 420 m (4.165 tone), cu 6 deschideri
✔️ pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 497+140, în lungime de 470 m (4.567 tone), cu 7 deschideri
✔️ pasaj superior Gurasada, în lungime de 375 m, cu 14 deschideri cu grinzi din beton precomprimat și o deschidere central metalică de 648 tone – supratraversează Magistrala la km 506+217 (vechiului pasaj de pe DN 7 peste CF, în zona Gothatea, fiind demolat)
✔️ pasaj superior Ilia, în lungime de 375,45 m, cu 16 deschideri cu grinzi din beton precomprimat – supratraversează Magistrala la km 502+959.63
✔️ pasaj superior Mintia, în lungime de 306.27 m, cu 12 deschideri cu grinzi din beton precomprimat și o deschidere central metalică de 538 tone – supratraversează Magistrala la km 487+946.60
✔️ pasaj superior Deva, în lungime de 258.80 m, cu 10 deschideri cu grinzi din beton precomprimat – supratraversează Magistrala la km 480+521.20
ℹ️ Obiectivele contractului pe tronsonul 3 Simeria – Gurasada
→ modernizarea a 40,83 km de infrastructură și suprastructură feroviară (linie dublă)
→ sectoare noi de linie simplă: linia 214 spre Hunedoara (3.031 ml), linia 227 spre Brad (1.621 ml) și linia 216 spre Lugoj (3.500 ml)
→ lucrări civile în 9 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), cele mai importante fiind cele din SIMERIA și DEVA
→ modernizarea a 7 treceri la nivel
→ 17 poduri noi (dintre care 3 peste râul Mureș, cu deschideri între 50 și 110 m lungime)
→ 27 de podețe din elemente prefabricate
→ 4 pasaje superioare (Deva, Mintia, Ilia, Gurasada)
→ 2 pasaje inferioare (Săulești și Ilia)
→ lucrări de electrificare și energo-alimentare
→ lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R).
ℹ️ Tronsonul Gurasada – Simeria este parte a magistralei feroviare Simeria – Arad (Km 614), care va fi modernizată integral, până în anul 2025, pe o lungime totală de 141 de kilometri, stadiul lucrărilor pe celelalte 3 tronsoane fiind de:
✔️ Subtronsonul 2a Km 614 – Bârzava, în lungime de 42 de kilometri, are un stadiu de execuție de 88%
✔️ Subtronsonul 2b Bârzava – Ilteu, în lungime de 36 de kilometri, are un stadiu de execuție de 86%
✔️ Subtronsonul 2c Ilteu – Gurasada, în lungime de 22 kilometri, are un stadiu de execuție de 66%.

default

default

default