Două dintre cele mai importante proiecte de infrastructură planificate înainte de alegerile locale din 2020 la Brașov revin acum în discuție. Primăria Brașov propune redemararea lucrărilor pentru pasajul hobanat de la Gara Brașov și parcarea subterană din fața stației CFR, proiecte a căror valoare totală depășește 678 milioane de lei cu TVA. Joi, 28 noiembrie, Consiliul Local Brașov urmează să dezbată și să aprobe indicatorii tehnico-economici pentru aceste investiții.
Pasajul hobanat – o lucrare complexă, estimată la peste 519 milioane de lei
Pasajul hobanat este cel mai amplu dintre cele două proiecte, cu o valoare estimată de 519.513.103 lei, inclusiv TVA. Durata totală de realizare a acestui obiectiv este de 36 de luni, dintre care 11 luni pentru proiectare și 25 de luni pentru execuția lucrărilor.
Proiectul presupune construirea unui pasaj hobanat peste Gara Brașov, completat de rampe de acces pentru ocolirea stației de transformare electrică. Totodată, va fi realizat un pasaj inferior pe Bulevardul Gării, care va facilita circulația pe direcția strada Hărmanului – Gara Brașov.
Acest proiect a fost subiect de controverse după alegerile locale din 2020. Într-o dezbatere publică organizată atunci, câțiva brașoveni au exprimat obiecții legate de oportunitatea și designul lucrării. Drept urmare, primarul de atunci, Allen Coliban, a declarat că va renunța la acest proiect, propunând în schimb o altă variantă de pasaj.
Parcarea subterană – 158 de milioane de lei pentru un proiect modern
Cel de-al doilea proiect prevede construirea unei parcări subterane în fața Gării Brașov, cu o valoare estimată la 158.537.255 lei, inclusiv TVA. Proiectul are o durată de execuție de 30 de luni și vizează construirea unei parcări pe trei niveluri, cu un total de 502 locuri.
Din totalul locurilor, 4% vor fi destinate persoanelor cu dizabilități, 10% mașinilor electrice sau hibrid, cu posibilitatea extinderii, și 1% autovehiculelor GPL. Parcarea va fi acoperită cu o dală urbană, amenajată cu alei și spații verzi, oferind o nouă zonă pietonală modernă.
Proiectul include și realizarea a două pasaje subterane conectate la parcare, având ieșiri către dala urbană. Suprafața desfășurată propusă pentru această lucrare este de 20.635 mp.