Amplele lucrări de modernizare a liniei ferate Caransebeș – Timișoara – Arad includ transformări semnificative în municipiul Lugoj, parte integrantă a proiectului finanțat prin PNRR. Printre principalele intervenții se numără amenajarea peroanelor, reconfigurarea liniilor ferate, construirea de noi pasarele în locul celei vechi deja demolate și realizarea unor pasaje rutiere.
Un element central al acestui proiect este construirea unei noi gări în Lugoj, care va avea o clădire modernă, luminoasă și conformă standardelor europene. Primarul municipiului, Călin Dobra, a declarat că proiectul prinde contur și subliniază importanța investiției pentru oraș. „Noua gară va reprezenta o nouă față pentru municipiul nostru, iar împreună vom reconstrui Lugojul”, a afirmat edilul.
Durata estimată pentru construcția noii gări este de aproximativ doi ani. În prezent, gara existentă urmează să fie demolată. Pentru a asigura continuitatea serviciilor feroviare, primarul a menționat că a fost aprobată construirea unei gări provizorii, realizată din containere, pe strada Bîrzavei, care va funcționa pe durata lucrărilor.
Proiectul de modernizare a liniei ferate este unul amplu, cu o valoare totală de aproximativ 8,77 miliarde lei (fără TVA), și este împărțit în patru loturi principale:
-
Lotul 1: Caransebeș – Lugoj (39,56 km), cu 6 stații de cale ferată, 12 poduri și 19 podețe;
-
Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est (53,91 km), cu 7 stații, 11 poduri și un pasaj superior;
-
Lotul 3: Timișoara Est – Ronaț Triaj (13,86 km), cu 5 stații, 3 poduri, 3 podețe, 4 pasaje superioare și 5 pasaje inferioare;
-
Lotul 4: Ronaț Triaj – Arad (51,86 km), cu 5 stații, 6 poduri, 30 podețe, 5 pasaje superioare și 11 pasaje inferioare.