Pas important pe A0 Nord: pasajul peste DN1A prinde contur, deschiderea e așteptată în primăvara 2026

Lucrările la Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, tronsonul dintre Corbeanca și Mogoșoaia, avansează vizibil, potrivit imaginilor publicate de Retter Group, compania românească implicată în proiect. În nopțile de 10 și 11 noiembrie, constructorii au lucrat intens la montarea grinzilor pasajului peste DN1A, o etapă cheie a infrastructurii.

Am făcut noapte albă pe lotul 1 al A0 Nord și am montat grinzile la pasajul peste DN1A. Ne-am sincronizat perfect, ca într-un vals compus de maestrul Eugen Doga”, au transmis reprezentanții Retter pe pagina de Facebook a companiei.

Pentru aceste operațiuni, traficul rutier a fost închis temporar între Mogoșoaia și Buftea (km 16+750 – km 16+850), în intervalul orar 22:00–06:00, conform anunțului făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Deschidere anticipată, lucrări în avans față de grafic

Oficialul din Ministerul Transporturilor a declarat că tronsonul dintre DN1 și DN1A ar putea fi deschis circulației în primăvara anului 2026, cu șase luni înainte de termenul contractual.

Evoluția șantierului lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord este una bună, iar lucrările pe anumite sectoare sunt în avans față de graficul contractat. Vă reamintesc că am demarat execuția lucrărilor în luna martie a.c.”, a afirmat Ionel Scrioșteanu.

El a adăugat că pasajul peste DN1A este al doilea punct major unde se montează grinzi prefabricate, după pasajul peste calea ferată și râul Colentina, unde au fost instalate deja 72 de grinzi.

Contract semnat cu Pizzarotti – Retter, șantier început în martie 2025

Lucrările pe Lotul 1 A0 Nord au început efectiv în martie 2025, după semnarea contractului cu asocierea Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste patru ani de la lansarea licitației. În vara acestui an, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul de supervizare cu proiectantul Consitrans.

Conform datelor publicate de CESTRIN, stadiul actual al lucrărilor este de 26,31% fizic și 11,42% financiar.
Românii de la Retter și-au asumat finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației până la sfârșitul primăverii 2026.

Date tehnice și context general

Lotul 1 A0 Nord are o lungime de 17,5 kilometri, între A1 și DN1, pe teritoriul localităților Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia și Corbeanca (Ilfov) și Joița, Săbăreni (Giurgiu).
Valoarea contractului este de 815,08 milioane de lei fără TVA, iar durata totală a proiectului este de 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție.

Autostrada A0 – viitoarea Centură București – are o lungime totală de 100,7 kilometri și este împărțită în opt loturi: patru pe segmentul Sud, patru pe segmentul Nord. Potrivit platformei 130km.ro, stadiul general al proiectului este:

  • 72% în exploatare

  • 28% în execuție

  • 0% planificat

A0 Nord, veriga lipsă pentru fluidizarea traficului din jurul Capitalei

Autostrada A0 va forma un inel complet de circulație în jurul Bucureștiului, menit să preia fluxul de trafic de pe actuala centură, să reducă timpii de tranzit și să conecteze rapid autostrăzile A1, A2 și A3.

Odată finalizat, tronsonul Nord – unde Retter lucrează în asociere cu Pizzarotti – va asigura legătura între DN1 și A1, una dintre cele mai aglomerate zone metropolitane ale țării.