Unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din Timișoara, Pasajul Solventul, a fost deschis circulației, deocamdată în regim de șantier, pe o singură bandă pe sens. Pasajul asigură legătura rutieră între cartierele Ronaț și Iosefin, completând astfel infrastructura existentă, care anterior avea o singură traversare între aceste zone, prin Pasajul Jiul.
Caracteristici tehnice și impact
Pasajul are o lungime de 87 de metri și, la finalizarea lucrărilor, va dispune de două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste pentru biciclete. Proiectul se realizează cu o valoare totală de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane provin din bugetul local, iar 43 de milioane prin Programul Anghel Saligny.
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a subliniat că pasajul este un proiect strategic pentru oraș, care va facilita circulația între cartiere și va stimula dezvoltarea economică a zonei. „Dezvoltarea de la Solventul va schimba întreaga zonă. Nu doar modul în care ne deplasăm prin oraș, ci și potențialul de dezvoltare economică al acestor cartiere”, a declarat primarul.
Etapele următoare
Lucrările continuă, fiind planificate:
-
Montarea liniei duble de tramvai între Solventul și Gară, pe strada Gării.
-
Modernizarea întregii zone adiacente pasajului, cu finanțare europeană asigurată și licitație pentru constructor în evaluare.
-
Construcția unui nou pod pe Bega, primul realizat după Revoluție, tot din fonduri europene, împreună cu un drum de legătură între Bulevardul Dâmbovița și Calea Bogdăneștilor.
Pasajul permite circulația rutieră în condiții de șantier, însă muncitorii vor continua lucrările până la finalizarea completă a proiectului, estimată pentru primăvara anului viitor, când va fi finalizată și infrastructura tramvaiului.














