Gealan, unul din cei mai importanți furnizori de profile pentru uși și ferestre din PVC, a furnizat în 2015 peste 1 milion de ferestre, estimând vânzări de peste 20 milioane de euro, şi estimează o uşoară creştere la niveul premium, în ciuda unei pieţe interne în scădere cu 5%. “Deși piața internă înregistrează un regres și ajunge sub nivelul de 250 de milioane euro, am constatat o creștere de câteva procente pe piața premium, astfel că solicitările pentru Gealan Futura și pentru sistemele de peste 80 mm care se încadrează în acest segment, au ajuns să reprezinte 7% din vânzările totale. De asemenea, anul acesta s-au intensificat vânzările pe piețele internaționale, exportul direct ajungând la 5% din totalul cifrei de afaceri, la care se adaugă vânzările partenerilor, orientați tot mai mult spre piețele externe”, a declarat Aurel Vlaicu, COO Gealan România.
Programele de reabilitare au avut și anul acesta un rol important pentru Gealan România. ”Anul a debutat puternic, în trimestrele doi și trei rezultatele au fost moderate, dar îmbunătățirea pieței s-a remarcat în ultimul trimestru, cu sprijinul puternic al programelor de reabilitare. Lunile de vârf pentru lucrările de reabilitare au fost septembrie și octombrie, atunci când s-a dat startul programului de reabilitare în sectorul 3 al Capitalei. Însă, dacă de-a lungul timpului acest segment înregistra peste 3 milioane de euro pe an, în 2015 ajunge la 1-1,5 milioane de euro, scăderea rezultatelor fiind cauzată de începerea târzie a lucrărilor”, a adăugat Vlaicu.
Gealan România a investit anul acesta peste 600.000 de euro pentru a îmbunătăți activitățile fabricii din București, aceasta ajungând la o capacitate de producție de 70% în primele nouă luni din 2015. În prezent, compania are 100 de angajați, dar își propune creșterea personalului în zona de producție cu aproximativ 10%, începând cu al doilea trimestru din 2016.
Pentru anul viitor, reprezentanții Gealan estimează o revenire a activităților imobiliare și o stabilizare a pieței, trendul ascendent fiind marcat atât de segmentul reabilitărilor, cât și de creșterea proiectelor rezidențiale. Producătorul de profile din PVC își propune pentru anul viitor implicarea în proiecte imobiliare private care se identifică prin economii de energie, așa cum este proiectul Solar City, la care Gealan contribuie cu 15.000 mp de ferestre Futura, eficiente pentru casele pasive.
Planurile Gealan pentru 2016 includ și lansarea unui produs revoluționar și inovator pentru segmentul de PVC, la cel mai mare târg internaţional dedicat pieţei de tâmplărie termoizolantă, Fensterbau Frontale din Germania.