Penetrația Splaiul Independenței-Ciurel-A1 va avea două benzi, în loc de trei

Drumul expres care va lega Splaiul Independenţei de autostrada A1 Bucureşti-Piteşti prin zona podului Ciurel va avea doar două benzi în loc de trei așa cum s-a prevăzut inițial. Schimbările au fost propuse de primarul Gabriela Firea pentru a evita exproprierea unor terenuri pe care s-au construit case între timp, fapt ce ar duce la majorarea costurilor proiectului şi prelungirea termenului de finalizare a lucrării, scrie b365.ro.

Diminuarea numărului de benzi presupune, în fapt, renunţarea la drumurile colectoare de pe traseu. De asemenea se va garanta accesul direct în această zonă a tuturor proprietăţilor la drumul public, solicitare care a venit de foarte multe ori din partea proprietarilor din zonă.

Primarul General a explicat că s-a ajuns la această soluţie pentru că în proiectul iniţial a fost prevăzut un drum de viteză, un drum express cu drumuri colectoare stânga – dreapta, dar fără a fi aprobată documentaţia PUZ-ului şi nici finalizată exproprierea: „Acest fapt a generat o eliberare de către primăriile de sector, pe acest traseu, a autorizaţiilor de construcţie. Practic, acolo s-a construit în toată această perioadă. Dacă nu am renunţa la drumurile colectoare şi la o bandă, am fi în situaţia să expropriem locuinţe recent finalizate, ceea ce nu ar fi corect pentru proprietari şi ar creşte şi costurile aferente acestui proiect”, a specificat primarul Gabriela Firea.

Valoarea totală a contractului privind construcţia penetraţiei Splaiul Independenţei-Ciurel-A1 este de 487 milioane de lei fără TVA.

Penetraţia Splaiul Independenţei-Ciurel-autostrada A1 Bucureşti-Piteşti constă în realizarea unui sistem rutier de tip „drum expres”, care va conecta Splaiul Independenţei cu autostrada A1, devenind astfel o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu. Bulevardul Iuliu Maniu este una din cele mai aglomerate artere de circulaţie din Capitală, care nu este prins în sistemul inteligent de management al traficului.

Noua arteră va avea o lungime de 6,44 km. Lucrarea a fost împărţită astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste Şos. Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii.