Lucrările la cel mai lung (650 de metri liniari) și important pod peste râul Mureș, de pe lotul trei al Autostrăzii Sebeș-Turda, la Gâmbaș, au fost reluate, recent, după ce au fost sistate din cauza lipsei autorizației de construire,scrie Ziarul Unirea. Podul care se construieşte aici este unul metalic, din prefabricate, din piese din subansamble metalice şi a fost realizat în Italia, întrucât în ţara noastră nu se realizează astfel de poduri metalice.
De fapt, sunt două poduri, a câte zece metri lăţime fiecare, câte unul pe fiecare bandă de mers. Grinzile metalice au fost montate pe poziţie şi se lucrează la tensionarea lor cu utilaje şi tehnologii made in Italia. Peste aceste grinzi urmează să se toarne o placă, o fundaţie de beton şi apoi asfaltul. La intrarea şi la ieşirea de pe pod, se va circula pe două viaducte, aflate şi ele în stadiu avansat de montaj.
Se lucrează şi la pasajul peste calea ferată din zonă, şi el cu cea mai mare lungime, ce va face parte din nodul rutier ce va face legătura cu municipiul Aiud.
Autostrada Sebeş-Turda traversează râul Mureş în mai multe zone, albia râului, extrem de întortocheată, fiind un obstacol ce solicită multă bătaie de cap, materiale, forţă de muncă specială şi soluţii inginereşti în premieră.
În zona Aiud – Unirea, pe Lotul III al autostrăzii, se construiesc nu mai puţin de 4 poduri, dintre care două de mari dimensiuni, la Gîmbaş (650 m liniari) şi Ormeniş (491 m liniari) plus alte zeci de poduri şi podeţe, ca să nu mai vorbim de kilometri întregi de viaducte.