Drumul expres Pitești-Craiova a primit certificatul de urbanism

Consiliul Județean (CJ) Dolj a eliberat, la solicitarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), certificatul de urbanism pentru proiectarea și construirea primului tronson al drumului expres Craiova – Pitești, documentul fiind semnat recent de către președintele instituției, Ion Prioteasa.

Pe raza judetului Dolj, drumul va avea 18 kilometri, potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa. ”Am semnat certificatul de urbanism eliberat Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care va obţine, pe baza lui, avizele necesare construirii drumului expres Craiova – Piteşti, pe porţiunea care traversează Doljul. În judeţul nostru, vorbim despre un tronson cu o lungime de aproape 18 kilometri, care va începe din centura de nord a municipiului Craiova, continuând pe teritoriile administrative ale comunelor Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, până la limita cu judeţul Olt. Alături de lansarea de către CNAIR a procedurilor pentru atribuirea contractelor de proiectare şi execuţie, obţinerea certificatului de urbanism reprezintă un prim pas important în realizarea acestei artere rutiere esenţiale pentru Dolj şi pentru întreaga regiune”, a afirmat Prioteasa.

Viitorul drum expres Craiova – Piteşti va constitui, împreună cu aeroportul internaţional, unul dintre pilonii pe care se va baza dezvoltarea economică a Olteniei, susţine acesta.

Documentaţia pentru proiectarea şi execuţia primelor două tronsoane ale drumului expres Piteşti-Craiova a fost transmisă la ANAP în iunie, potrivit CNAIR. Întregul proiect, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare estimată de 3,.77 miliarde de lei fară TVA.

Primul tronson al drumului expres Craiova-Piteşti are o valoare estimată de 479,8 milioane de lei fără TVA şi ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova şi limita judeţului Dolj.

Potrivit CNAIR, pe cei 121,115 de kilometri ai drumului expres Craiova-Piteşti se va putea circula cu o viteză de 130 de kilometri la oră. Acest drum va avea patru benzi de circulaţie (2 benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi.

CNAIR preciza că ”s-au făcut toate eforturile pentru ca proiectul să beneficieze de finanţare nerambursabilă în actualul exerciţiu financiar”, iar pentru a putea fi deschis circulatiei cu aproximativ 3 ani mai devreme, CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este şi existenţa unui acord de mediu valabil.

Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud-Vest a României la Coridorul IV Pan European şi va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV şi IX pan-europene.