România este a doua piaţă din Europa de Est pentru Stihl, după Polonia. Afacerile locale ale companiei au crescut cu 15% în 2017, o creştere peste cea a pieţei de profil. Şi pentru anul în curs, Ioan Mezei, directorul general Stihl România, estimează o creştere tot de peste 10%.
În anul 2016, compania figura pe site-ul Mfin cu o cifră de afaceri netă de 145,4 milioane de lei (circa 32,4 milioane de euro) şi un profit net de 20,16 milioane lei, cifre în creştere faţă de anul 2015 când a avut pe Mfin o cifră de afaceri netă de 121,6 milioane de lei şi un profit net de 10,7 milioane lei.
Din acest rulaj, cam 6% este rulajul Viking. Amintim că din acest an, toate gamele de produse sub Viking vor fi transferate sub brandul Stihl, pentru toate categoriile de produse, existând de acum doar o singură marcă.
Premianţii
“Putem spune că este cel mai bun an al companiei de până acum, un record istoric. De altfel, avem trei dealeri care au înregistrat pentru prima dată cifre de afaceri de peste 1 milion de euro, iar în anul acesta ne așteptăm la încă 5-6 parteneri care să atingă același nivel. Aceștia se află în zone total diferite ale țării, deci nu putem afirma că dezvoltarea economică a unei anumite zone a favorizat decisiv această creștere”, a declarat Ioan Mezei.
În acest moment, Stihl operează în 360 de magazine care aparțin distribuitorilor autorizați din țară. În ultimii ani, împreună cu distribuitorii săi, compania a demarat un amplu proces investițional menit să modifice standardul comercial, dar și componenta de service.
Lupta cu produsele contrafăcute
Pe piaţa de profil, cam 40% sunt produse contrafăcute, al căror preţ e la jumătate faţă de produsele de firmă. “În ultimii zece ani, piața motouneltelor a fost invadată de produse de proastă calitate, și, cum era de așteptat, acestea au înregistrat defecțiuni la scurt timp după achiziție, multe dintre ele chiar nemaiputând fi reparate. Pe lângă acest aspect este vorba, în primul rând, de siguranța în utilizare, multe dintre aceste utilaje reprezentând un adevărat pericol. Noi ne confruntăm zilnic cu astfel de produse în service-urile dealerilor noștri. Or, în această situație, utilizatorii simt direct ce înseamnă o motounealtă de proastă calitate și încep să opteze pentru produse premium, care oferă în plus siguranță și un cost corect în utilizare”, explică Ioan Mezei.
Tendinţe
Una din tendinţe ar putea fi trecerea pe acumulatori. „Produsele cu acumulatori s-ar putea să fie majoritare peste 10 ani. Se pornesc mai uşor, sunt mai uşoare”, a estimat directorul citat. Un oarecare inconvenient al acestora pe anumite pieţe ar putea fi acela că sunt cam cu 30% mai scumpe.
O altă tendinţă este cea cu computerizarea. Astfel, tot de curând, un nou motoferăstrău destinat domeniului forestier a fost lansat recent pe piața din România. Pe noul MS 362-CM, inginerii germani de la Stihl au implementat așa numita tehnologie M-tronic, care este vârf de inovație în industrie. Practic, M-tronic introduce computerizarea în funcționarea motorului, la fel ca la autoturisme.
”Creierul” electronic al unui motoferăstrău MS 362 CM asigură o pornire ușoară a motorului, verificând în prealabil o serie de parametri, cum ar fi temperatura exterioară, altitudinea, nivelul și calitatea combustibilului. De asemenea, la pornire se verifică dacă ultimii parametri de funcționare corespund cu noii parametri, pentru ca pornirea asistată să se facă eficient și rapid, iar utilizatorul să beneficieze imediat de cei 4,8 CP, cu care a fost înzestrat MS 362-CM.
Nou pentru construcţii
Sectoarele construcţiilor şi al amenajărilor sunt printre beneficiarele aspiratorului profesional SE 133 de la Stihl, care a fost lansat la finele anului trecut și în România concomitent cu piețele internaționale.
Astfel, Stihl își dezvoltă portofoliul pe zona de cleaning cu un nou aspirator profesional pentru suprafețe umede/uscate.
În plus, pentru cei din zona construcțiilor, aspiratorul are posibilitatea să se conecteze printr-un adaptor la o sculă electrică (ex. un flex electric).
Extindere depozit, schimbări
Dezvoltarea companiei vine și cu componenta logistică și de organizare. Astfel, săptămâna trecută a demarat lucrările pentru extinderea depozitului din Otopeni. Suprafața alocată birourilor și spațiilor de training va crește cu 50%, iar cea de depozitare cu 200%. Investiția în extindere se ridică la 6 milioane de euro și va fi gata până la sfârșitul anului.
O altă schimbare majoră la nivelul companiei vizează gama de produse destinate zonei de grădinărit și amenajare a spațiilor verzi, comercializată sub brandul Stihl. Practic, din acest an, toate gamele de produse sub Viking vor fi transferate sub brandul Stihl, pentru toate categoriile de produse, existând de acum doar o singură marcă.
Despre compania Stihl
Cele mai recente date arătau o creștere a business-ului mondial Stihl de aproape 12%, atingând 2,7 miliarde de euro, la sfârșitul lunii august a anului trecut. Compania germană intenţionează să investească 1 miliard de euro în dezvoltare până în 2019.
Stihl România este o companie deținută 100% de firma mamă și a fost înființată în 1997. Compania mamă a fost înființată în 1926 de Andreas Stihl.