Într-un interviu acordat revistei Constructiv, Adrian Stănescu, project manager Imobiliarium, ne-a dezvăluit câteva dintre noutăţile acestui târg imobiliar început de vineri şi care se va încheia duminică.
Vorbim de un eveniment cu peste 20.000 de imobile din cadrul a 84 de ansambluri rezidenţiale şi nu numai. O ofertă foarte bogată deci.
Ce aduce deosebit acest târg?
Adrian Stănescu: În primul rând e vorba despre tehnologie, prin două componente: una e cea de înregistrare, lumea se poate înregistra online, îşi declară apartamentul dorit sau casa dorită, criteriile după care caută (precum buget, zonă, tip de locuinţă). Apoi, în funcţie de această declaraţie a vizitatorului, care va primi o brăţară la intrare, toţi expozanţii care îl vor scana, vor avea acces la respectivele criterii şi la datele sale de contact, în timp real. Pe de altă parte, facem şi un match-ing, o potrivire, îi recomandăm vizitatorului, în funcţie de criteriile pe care le-a ales, îi recomandăm oferte pe care le avem la eveniment.
A doua componentă e zona de realitate virtuală (VR). Standurile, fiecare, îşi prezintă prin ochelarii de VR apartamentele, atât cele care există cât şi cele care nu sunt finalizate încă. Şi dacă prezintă interes un apartament cu anumite caracteristici, dacă bucătăria e cum se doreşte sau împărţirea etc, toate acestea se pot vedea mult mai clar în 3D. Aceste aspecte diferenţiază clar târgul nostru de alte târguri.
Şi în afară de tehnologie, ce vă mai diferenţiază?
Evenimentul nostru are cel mai mare număr de expozanţi din ultimii 9- 10 ani comparativ cu evenimentele de profil, cel puţin aşa cred eu. E posibil să mai fi fost târguri aşa de mari dar… prin anul 2008.
Cum sunt ochelarii, costă ca la cinematograf?
Nu costă nimic, dacă un vizitator s-a înregistrat deja online, în cazul în care doreşte să vadă 3D, trebuie doar să ceară ochelari de la standul pe care îl vizitează. Atât.
Toate standurile au ochelari?
Da.
Cine a făcut această realitate virtuală accesibilă, dumneavoastră ca organizator sau expozanţii?
Noi am făcut aceste lucruri, avem parteneri în acest sens, cu care am făcut randări 3D şi diverse poze 3D, pe baza a ce au avut dezvoltatorii, rezultând apoi ce se poate vedea prin ochelari.
Câţi s-au înregistrat deja online?
S-au înregistrat deja peste 5.000 de vizitatori dar pe lângă aceştia s-ar putea să mai fie. Astfel că ne aşteptăm la peste 6.000 de vizitatori.
În ce stadii de construcţie sunt apartamentele expuse la vânzare?
În procentaje aproximative, cam 20% sunt finalizate, 60% sunt în stadiul de construcţie, şi 20% sunt la plan.
Ce vi se pare diferit faţă de anii trecuţi, în piaţă?
Termenele de construcţie sunt mult mai mici. Nimeni nu mai vrea să cumpere pentru un termen de peste un an şi, de altfel, nici băncile nu prea mai suportă creditări în această direcţie.
Cum vă alegeţi expozanţii?
Pe cât posibil în funcţie de istoricul lor dar şi în funcţie de cum se prezintă proiectul.
Aveţi oferte şi din afara zonei Bucureşti Ilfov?
Sigur, avem şi de la mare sau de la munte.
Aveţi expozanţi în exclusivitate?
Cam un sfert dintre expozanţi sunt doar la noi.