Investiție de 80 de milioane de euro în Portul Galați

Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi și operatorii privați Port Bazinul Nou şi SC Metaltrade International vor beneficia de o investiție de 80 milioane de euro prin care se va construi o platformă multimodală astfel încât Galațiul va deveni cel mai mare port românesc la Dunăre.

PProiectul „Platforma Multimodală Galaţi – înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente şi asigurarea conexiunilor lipsă pentru reţeaua centrală Rhin – Dunăre – Alpi” va debuta la sfârşitul lunii februarie şi se va încheia în 2023, conform Agerpres.

Proiectul este structurat pe trei etape, fiecare din acestea beneficiind de finanţare europeană dar şi contribuţie privată sau de la bugetul de stat.

Prima etapă a proiectului (cu o valoare totală de peste 25 de milioane de euro, din care 21,77 milioane euro – finanţare europeană) prevede realizarea următoarelor lucrări: modernizarea cheului existent, lucrări de dragare în bazinul situat în zona Port Bazinul Nou, umplerea parţială a bazinului portuar şi nivelarea profilului elevaţiei platformei. La finalul lucrărilor, care vor începe pe 28 februarie şi se vor finaliza peste 18 luni, cheul modernizat va avea o lungime totală de 86 metri, vor exista 5 dane, suprafaţa platformei fiind de 125.264 mp.

Cea de-a doua etapă, în valoare de aproximativ 12 milioane de euro (din care 10,1 milioane de euro vor fi asigurate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, proiect aflat în prezent în evaluare), presupune realizarea lucrărilor de racordare a portului la reţeaua de transport feroviar şi rutier.

Cea de-a treia etapă, în valoare de aproximativ 43 milioane euro, reprezintă doar investiţia beneficiarului privat, Metaltrade International & Port Bazinul nou şi constă în realizarea unei platforme multimodale şi a zonei de acces la platformă.

Toate cele trei etape ale proiectului sunt estimate a se finaliza în august 2023. Din acel moment, prin portul Galaţi vor putea fi operate, anual, 150.000 de containere cu marfă, transformând obiectivul în unul unic la nivel naţional şi dezvoltând economia locală prin crearea de 20.000 de noi locuri de muncă.