Cinci paşi pentru creşterea siguranţei sanitare a celor 400.000 de angajaţi din birouri

Distanțarea socială în spaţiile de birouri după COVID-19 implică o strategie de acțiune imediată pentru adaptarea la noua normalitate, motiv pentru care compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox a format o echipa multi-disciplinară pentru a veni în întâmpinarea angajatorilor care pregătesc întoarcerea graduală a angajaților în spaţiile de birouri.

Cu un nou concept de design și măsuri stricte privind distanțarea socială, consultanții companiei au pregătit un set de masuri pentru chiriași și proprietari, bazat atât pe experiența Cushman & Wakefield din China, care manageriază întoarcerea la lucru pentru peste 10.000 de companii cu aproape un milion de angajați în peste 1.000 de clădiri, cât și pe conceptul internaţional „6 Feet Office”, dezvoltat de echipa din Olanda.

Măsurile includ un pachet integrat de servicii de consultanță pentru evaluarea și îmbunătățirea modului de lucru și cuprind o analiză tehnică detaliată, un studiu despre nevoile și așteptările angajaților și un plan de măsuri și recomandări cu privire la optimizarea spațiului de lucru.

Andrei Ianculescu, Head of Project Management Cushman & Wakefield Echinox: „Aplicăm experiența noastră internațională, astfel încât clienții să fie bine pregătiți pentru momentul revenirii la locul de muncă. Pentru a reporni business-urile într-un mediu de lucru sigur și eficient, regulile trebuie integrate în viața de zi cu zi, iar terenul trebuie pregătit pentru întoarcerea angajaților, aplicând experiența arhitecților și project managerilor din echipă în domenii precum inovație și strategie de lucru, proiectare și construcție, facility management, gestionarea instalațiilor, protocoale de curățare la nivel comercial, research și tehnologie.”

Cristi Moga, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox: „Înainte de debutul pandemiei Covid- 19, în clădirile de birouri moderne din București și marile orașe lucrau aproape 400.000 de oameni, reprezentând circa 10% din angajații mediului privat. Pentru repornirea graduală a business-ului, este esențial că angajatorii să le ofere echipelor siguranța și confortul unei întoarceri la birou într-un mediu cât mai sigur pentru a nu le afecta creativitatea și productivitatea. Drept urmare, considerăm că este obligatorie atât analiza spaţiilor, cât și a nevoilor angajaților si companiilor, care s-au schimbat semnificativ în ultimele săptămâni.”

Cei cinci paşi recomandați de echipa Cushman &  Wakefield Echinox sunt următorii:

1. Realizarea unei analize în rândul echipelor de management prin intermediul unui sondaj sau a unui
focus grup pentru a idenfitica nevoile de business cu privire la spaţiile necesare desfășurării activității.
Aplicarea unui chestionar online personalizat pentru angajații companiei în vederea evaluării preferințelor
și nevoilor angajaților, atât în ceea ce privește spațiul de birou, cât și lucrul de acasă. Rezultatele celor
două analize vor fi corelate și utilizate pentru a proiecta nevoia și configurația spațiului de birouri;

2. Analiza tehnică a spațiului de birou și a zonelor comune ale clădirii, inclusiv propunerea de soluții
pentru proprietar – analiza sistemului HVAC existent, analiza căilor de acces, definirea zonelor potențiale
de contaminare, propunerea de soluții pentru curățarea aerului, evaluarea spațiului de birou prin
identificarea zonelor ce pot fi îmbunătățite și reducerea riscurilor de contaminare, protocoale pentru
controale de securitate și sanitare;

3. Soluții de optimizare și de distanțare socială a spațiului de lucru – traducerea noilor moduri de lucru și
de ocupare eficientă a unui spaţiu de birou prin crearea unui nou plan de amenajare, prin optimizarea
densității angajaților, stabilirea traseelor de deplasare în birou, propunerea de panouri despărțitoare între
stațiile de lucru, gestionarea programului de lucru, politici pentru vizitatori, inclusiv întocmirea bugetului
necesar implementării propunerilor etc.;

4. Soluții de curățenie și dezinfecție – îndrumarea personalului de întreținere pentru a răspunde cerințelor
globale actuale, diminuând riscurile de contaminare prin reducerea punctelor de atingere, creșterea
calității, includerea politicii ușilor deschise pentru cât mai puține atingeri, politica de dezinfecție și
curățenie a biroului, etc.

5. Servicii de implementare a măsurilor aprobate (management de proiect).