Marți, 26 martie, a debutat procesul de recepție a lucrărilor pentru drumul expres ce conectează Centura Oradiei cu Autostrada Transilvaniei (A3), marcând astfel finalizarea primului șantier de drum de mare viteză din acest an, a informat marți secretarul de stat în domeniul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. Firmele de construcții Strabag au fost responsabile de execuția acestor lucrări, demonstrând anterior o performanță notabilă prin finalizarea altor trei proiecte înainte de termenul contractual.
Potrivit oficialului din domeniul Transporturilor, după finalizarea procesului de recepție, cei 19 kilometri ai acestui drum expres vor fi deschiși traficului imediat.
Proiectul include:
- 18,96 km de drum între sensul giratoriu Calea Sîntandrei și Biharia
- 3 noduri rutiere
- 9 pasaje
- 3 poduri
- 31 podețe
Valoarea contractului este de 670 milioane lei, fără TVA, fiind finanțat din surse europene nerambursabile dedicate dezvoltării infrastructurii rutiere.
„Ritmul susținut al constructorului a asigurat respectarea termenului contractual, acesta fiind un exemplu pozitiv, reușind să finalizeze trei proiecte înainte de termen: 1) Pasajul Mogoșoaia de pe Centura Capitalei, 2) secțiunea Ungheni – Târgu Mureș a Autostrăzii A3, 3) Lotul Chețani – Câmpia Turzii de pe A3”, a declarat secretarul de stat într-o transmisiune live pe pagina sa de Facebook. De asemenea, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat anterior că pe 28 martie va fi inaugurat un nou drum expres în România. Mai exact, este vorba de drumul care va lega centura Oradea de Autostrada Transilvania (A3), construit de către Strabag.
Circulația pe drumul expres Oradea – A3 (DEx16) va fi deschisă în această lună, martie 2024, a precizat pe 18 martie și Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).