Compania UMB, sub îndrumarea magnatului Dorin Umbrărescu, a obținut recent aprobarea pentru a începe construcția unui viaduct spectaculos peste lacul Cernica. Acest viaduct este o componentă esențială a Lotului 4 al Autostrăzii A0 București Nord, un proiect așteptat de mult timp pentru a îmbunătăți circulația în zonă.
Proiectul are o importanță deosebită pentru șoferii din Constanța, care doresc o rută mai rapidă și mai eficientă către aeroportul Henri Coandă și nordul capitalei. Evitând centura aglomerată și traversările complicate prin oraș, acest viaduct va oferi o alternativă necesară pentru decongestionarea traficului.
După o perioadă de peste doi ani de așteptări și pregătiri, Ministerul Transporturilor a finalizat Studiul de Mediu și a emis Autorizația de Construire pentru acest viaduct impresionant, care se va întinde pe o lungime de 1274 de metri, fiind cel mai mare din cadrul proiectului.
Inițial evaluat la 52 de milioane de lei, proiectul a suferit o revizuire semnificativă, iar Autorizația de Construire pentru Etapa a II-a valorează acum 220 de milioane de lei. Costurile totale autorizate pentru proiect au ajuns astfel la 272 de milioane de lei, dintr-un contract total de 312 milioane de lei.
În plus față de viaductul peste Lacul Cernica, Lotul 4 include și un pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița, cu o lungime de 504 metri. Această secțiune a autostrăzii, care trece prin județul Ilfov între DN3 și nodul rutier A2, va facilita conexiunea între diversele zone și va îmbunătăți semnificativ infrastructura de transport.
În final, Lotul 4 al Autostrăzii A0 se va conecta cu lotul 3 Nord, care este în curs de construcție de către compania chineză CCECC. Această interconectare va aduce beneficii semnificative pentru mobilitatea în regiune și va contribui la dezvoltarea economică a zonei.