Metrorex relansează licitația pentru magistrala 6 cu o valoare majorată cu 29%

Metrorex a relansat licitația pentru lucrările de arhitectură, calea de rulare, instalațiile electromecanice și curenții slabi la Magistrala 6 de metrou, valoarea estimată a contractului fiind cu 29% mai mare față de procedura precedentă, anulată anterior.

Pe 31.07.2024, Metrorex a publicat în Sistemul de Achiziții Publice (SEAP) anunțul de participare pentru demararea procedurii de atribuire prin „licitație deschisă” a contractului de achiziție sectorială, având ca obiect: „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Pachet 2: Proiectare și execuție lucrări de arhitectură, cale de rulare, instalații electromecanice și curenți slabi”. Compania a anunțat miercuri că valoarea estimată a contractului este de 1,668 miliarde de lei, fără TVA, iar durata estimată este de 44 de luni.

Contractul sectorial vizează achiziția serviciilor de proiectare și execuție pentru lucrări de arhitectură, compartimentări, finisaje, instalații electromecanice, telecomunicații cale de rulare, inclusiv șina a 3-a și fir de contact aerian în toate stațiile de pe Magistrala 6 1 Mai – Aeroportul Internațional Henri Coandă. Arhitectura pe Magistrala 6 este finanțată prin fonduri de la bugetul de stat.

Sursele de finanțare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, conform reprezentanților Metrorex.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 10 septembrie 2024, ora 15:00, conform datelor din SEAP. Criteriul de atribuire a contractului este „cel mai bun raport calitate-preț”.

Metrorex lansase anterior, în mai anul trecut, o licitație pentru lucrările de arhitectură la M6, însă procedura a fost anulată în octombrie din cauza lipsei ofertelor concrete. Valoarea estimată a contractului din procedura anulată era de 1,29 miliarde de lei, fără TVA.

Anterior anulării, licitația precedentă fusese suspendată din cauza unei contestații depuse de turcii de la Gulermak, care au câștigat contractul pentru structura de rezistență a secțiunii Tokyo – Aeroport Henri Coandă a Magistralei 6 de metrou.