IKEA: al doilea magazin din Bucureşti, aproape de obţinerea PUZ. Planuri pentru încă 7 unităţi

IKEA se pregăteşte de începerea construcţiei celui de-al doilea magazin din Bucureşti şi din România, pe bulevardul Theodor Pallady.

„Suntem aproape de obținerea Planului Urbanistic Zonal – pe 8 noiembrie se va încheia termenul pentru dezbaterea publică finală pentru PUZ – iar apoi putem aplica pentru autorizația de construcție, care ne va conduce către o dată de deschidere sigură. În acest moment, putem estima că vom deschide cel de-al doilea magazin la finalul anului 2018. Mai mult, Timișoara, Brașov și Cluj sunt următoarele trei orașe în care vrem să deschidem noi magazine în România până în anul 2021”, a declarat la o conferinţă de presă Stefan Vanoverbeke (foto mai jos), Country Retail Manager IKEA South East Europe.

stefan-vanoverbeke-country-retail-manager-ikea-south-east-europe

Acesta a precizat că investiţia în IKEA Pallady este de circa 80 de milioane de euro cu tot cu terenul cumpărat. Cât despre potenţialul României, reprezentantul marelui retailer a spus că în următorii ani, IKEA ar putea construi încă 7 magazine (ajungând astfel la un total de nouă, cu cele două de mai sus). Vanoverbeke a estimat că ar putea fi construite cel mult două magazine anual.

Vânzări record în România

IKEA România a anunțat un al doilea an de vânzări record de la intrarea pe piața locală. Mai precis, în anul financiar 2016 (1 septembrie 2015 – 31 august 2016), magazinul IKEA din România a atins vânzări în valoare de 514.661.610 lei (fără TVA), în creștere cu 21,2% față de anul financiar precedent. Numărul total de produse cumpărate a fost de 17,3 milioane. 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul și 6,6 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul IKEA.ro

„În acest an financiar, magazinul IKEA din București a avut vânzări record. Aceasta se datorează în primul rând creșterii serviciului IKEA Comenzi online, care ne-a depășit așteptările” a spus Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA South East Europe.

Cel mai mare număr de produse IKEA de până acum a intrat în casele românilor în anul financiar 2016. Dintre cele 17,3 milioane de produse vândute, 79,5% au fost produse de mobilier și 20,5% accesorii și decorațiuni. În departamentul de decorațiuni și accesorii, familia de farfurii OFTAST a avut cele mai bune vânzări, cu peste 311.000 de bucăți.

În anul financiar 2016 au fost înregistrate 103.975 de comenzi online, o creștere de peste 140% a vânzărilor generate în comparație cu anul financiar 2015. Cele mai multe comenzi au venit din București, Cluj, Timișoara, Iași și Constanța.

„Datorăm mare parte din succesul acestui an serviciului IKEA Comenzi online și creșterii sale incredibile: peste 140% mai mult în comparație cu anul precedent” a adăugat Stefan Vanoverbeke.
5.500 de bucătării au fost cumpărate în acest an financiar. Rezultatele foarte bune din departamentele de bucătărie, gătit, servit masa și FOOD au făcut ca IKEA România să se afle pe locul 1 în lume ca index de creștere pentru aceste departamente.

Începând cu noul an financiar, consumatorii pot privi de acasă cum le sunt planificate bucătăriile în timp real, prin Skype, și prin serviciul de asamblare și instalare online. Mai mult, va fi implementat un nou sistem de costuri pentru asamblarea bucătăriilor.

Salarii mai mari

Numărul total de angajați din anul financiar 2016 a fost 569. Dintre aceștia, 264 lucrează pentru companie de peste cinci ani și 48% se califică pentru TACK!, pensia privată oferită de IKEA Group tuturor angajaților care lucrează pentru companie de peste 5 ani.

În mai 2016, salariul minim brut în IKEA România a fost majorat la 2.000 de lei, cu 47% mai mult în comparație cu decembrie 2015. Mai mult, au fost introduse noi beneficii: bonus pentru vacanță de 900 de lei net și decontarea cheltuielilor lunare de transport, în valoare de până la 150 lei.

În urma rezultatelor obținute la IKEA România, fostul manager al magazinului IKEA din București va conduce de acum magazinul IKEA din Belgrad, care se va deschide în vara anului 2017.
Magazinul IKEA din București a investit 2,5 milioane de euro în 2016 pentru eficiența energetică a clădirii, parte dintr-un proiect de modernizare a întregului magazin, ce s-a desfășurat în ultimii 6 ani.

Cifre

Magazinul IKEA Romania în cifre în anul financiar 2015:
• Totalul de vânzări IKEA România (fără TVA): 514.661.610 lei
• Vânzările IKEA FOOD: 32.327.535 lei (fără TVA)
• Numărul de produse vândute: 17,3 milioane
• Numărul de vizitatori în magazin: 3.246.389
• Numărul de angajați: 569
• Salariul minim brut în IKEA România: 2.000 lei
• Cea mai vândută familie de mobilier: Familia BESTO, cu 80.000 de bucăți vândute
• Cea mai vândută familie de accesorii: gama OFTAST, cu 311.000 de bucăți vândute
• Cea mai vândută colecție limitată în anul financiar 2016: Colecția limitată de jucării SAGOSKATT creată de copii
• Numărul de vizitatori www.IKEA.ro: 6.616.069
• Fani ai paginii de Facebook IKEA România: 334.942
• Numărul de chifteluțe vândute la restaurantul IKEA: 5.284.615 chifteluțe, 100 de tone (70% suedeze, 15% vegetariene și 15% de pui)
• Numărul de hot-dog vânduți: 3.004.111
• Cel mai bun magazin în lume la vânzarea de prăjituri Almondy: 297.000 bucăți.
• Energie consumată: 3,817 MWh (9% mai puțin în comparație cu anul anterior)
• Gaz consumat: 830 MWh (25,5% mai puțin în comparație cu anul anterior).

IKEA, pe scurt

IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din inițialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd.

În august 2015, IKEA Group deținea 380 de magazine în 47 de țări sau teritorii, dintre care 47 de magazine erau francize deținute de alte companii decât IKEA Group.

Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a țară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group.